Neskončno prelaganje dela ali zavlačevanje z njim je pogosta težava. Čeprav morate opraviti pomembne stvari, vam nekaj drugega nenehno stoji na poti. Kako delati bolj učinkovito?
Čeprav imate običajno dovolj časa, da bi pravočasno opravili vse naloge, pogosto preprosto ne morete začeti delati. Kako se zbrati in končno opraviti vse naloge s seznama? Kako delati bolj učinkovito?
Opravila razdelite na manjše, bolj obvladljive dele
Razbiti velika opravila na manjše dele je korak v pravo smer proti učinkovitem delu. Pazite pa, da ne boste zapravili vsega časa za načrtovanje in vam bo zmanjkalo časa za akcijo. Načrtovanje si časovno omejite.
Prepričajte se: majhni koraki so sprejemljivi
Zavlačevanje je samo v vaši glavi. Če ga želite premagati, se boste morali naučiti pravih taktik. Sami s seboj se dogovorite: majhni koraki v pravo smer so dovoljeni, dokler se premikate naprej. Ni potrebno, da zavlačevanje premagate v enem dnevu.
Še en korak v pravo smer: praznujte vsak, še tako majhen uspeh
Nadgradite prejšnji korak in se primerno nagradite. Tako si ne boste le zagotovili malo prostega časa, ampak se boste tudi potrepljali po rami. Opozorilo: ta napotek vzemite z rezervo. Če boste opravili polovico dela enega dne, to še ne pomeni, da si lahko naslednja dva tedna vzamete prosto.
Čim manj stvari si pustite za konec – najprej opravite najmanj prijetne naloge
Veliko ljudi delo začne z najlažjim opravilom, ker menijo, da bo tako pot proti uspehu lažja. To je lahko zelo učinkovito, ima pa tudi slabo stran: težje delo tako stalno čaka na nas. Zato najprej opravite zoprne naloge in to vas bo spravilo v boljšo voljo. Ne boste namreč več obremenjeni z težkimi nalogami, ki vas čakajo.
Odložite telefon – odločite se, da se boste izogibali motnjam
»Samo na hitro preverim Facebook«. Če to počnete tudi vi, potem verjetno že sami prepoznate težavo. Preden se zavedete, se kratek odmor spremeni v polurno klikanje po socialnih omrežjih in z delom spet zaostajate. Za rešitev te težave boste morali ugasniti telefon ali ga nastaviti na letalski način, da vas ne bodo motila obvestila. Z nekaterimi aplikacijami si tudi na računalniku lahko blokirate določene spletne strani.
Ne ustavite se, ko vam gre odlično
Ko imate dobre in produktivne dni, jih uporabite učinkovito. Če vam gre delo dobro od rok, se ustavite šele, ko ne morete več. Uporabite obdobje produktivnosti, da opravite čim več. Tako vam bo ostalo manj dela in si boste lahko kak drug dan privoščili več zavlačevanja.
Globoko vdihnite – in se še enkrat zberite
Produktivnost je bistvena, a ne zagotavlja uspeha. Tudi najbolj prizadevni med nami doživimo pomanjkanje koncentracije. Pomembno je, da si med delom vzamemo odmore in se zato ne počutimo slabo. Časa, ko se lahko popolnoma »izključite,« je potreben, da se na delo vrnete spočiti in date vse od sebe. Učinkovito zapravljanje prostega časa je tudi kratek sprehod po svežem zraku.
To moram opraviti do jutri – določite si skrajen rok
Včasih ljudje neučinkovito zapravljajo čas, ker imajo preveč čas za določena opravila. Če vam nihče ne teži, kdaj morate nekaj opraviti, se vam delo ne zdi nujno in spet zavlačujete z njim. Na srečo obstaja preprost trik za rešitev te težave. Postavite si svoj rok! Sami upravljajte s svojim časom in se izognite nepotrebnemu zapravljanju časa.
Naj bo osebno – vključite prijatelje in družino
Če opažate, da se težko držite svojih časovnih rokov, poskusite v urnik vključiti svoje bližnje. Lahko na primer staršem obljubite, da jim boste čez vikend predstavili uvod v disertacijo. Tako boste prisiljeni dokončati delo, ker jih ne boste želeli razočarati.
Poskusite – kako se počutite, ko nekaj naredite predčasno?
Četudi ste kronični zavlačevalec, vsaj enkrat poskusite nekaj dokončati pred rokom. Le če boste ta občutek izkusili na lastni koži, boste vedeli, kako dober je. In potem boste verjetno še kaj naredili prej namesto slej.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju