Različni upravni organi so tako ali drugače vpleteni v podjetnikov vsak dan. Pa veste kako lahko z njimi učinkovito komunicirate, kdaj se vam je organ dolžan odzvati in v kakšnih rokih?
Potrebujete nasvet glede učinkovite komunikacije z upravnimi organi? Rezervirajte si termin na 01 600 1530 ali zahtevajte ponudbo!
Bogdana Rejc, Data
Glavni cilji uredbe so dokončno urediti brezpapirno poslovanje javne uprave, tako znotraj same javne uprave kot tudi v razmerju do uporabnikov storitev javne uprave. Vsi dokumenti, ki bodo prispeli do upravnega organa, pa čeprav v fizični obliki, bodo sedaj lahko pretvorjeni v elektronsko obliko. Organ tako lahko dokument v fizični obliki s skeniranjem pretvori v elektronsko obliko in z njim posluje elektronsko. Hkrati lahko dokument, ki je pri organu nastal v elektronski obliki, pretvori v fizično obliko, če na primer naslovnik nima ustreznega elektronskega naslova. Tudi izvorno fizična oblika dokumenta torej ni več ovira za nadaljnje elektronsko poslovanje. V praksi to pomeni, da bodo upravni organi lahko na vaš dopis, ki ga boste na organ poslali v fizični obliki, odgovorili v elektronski obliki (po elektronski pošti).
Cilj takšne ureditve je omogočiti enostavnejše in bolj ekonomično poslovanje javne uprave.
Kako lahko komunicirate z upravnimi organi?
V skladu z določili 14. člena Uredbe o upravnem poslovanju lahko vsaka stranka poda svoje predloge, pripombe, kritike glede kakovosti poslovanja organa s strankami pisno, ustno ali z zapisom v knjigo pripomb in pohval, ki je v sprejemnem prostoru organa ali drugem primernem prostoru organa. Javni uslužbenec stranki na njeno zahtevo omogoči zapis v knjigo pripomb in pohval. V poslovnih prostorih, kjer potekajo uradne ure s strankami, je vidno označeno, kje je knjiga pripomb in pohval.
Kar pa je najpomembneje, pa je to, da so upravni organi dolžni vaše pripombe obravnavati in nanje odgovoriti. To morajo storiti najpozneje v roku 15 dni po prejemu pripomb. To seveda velja, če organi razpolagajo z vašimi podatki, da je odgovor mogoče poslati. Če z odgovorom niste zadovoljni, se lahko obrnete na organ, ki izvaja nadzor nad organom, ki je podal odgovor. Ta možnost se v odgovoru posebej navede. Za odgovor na to vlogo velja ponovno rok 15 dni.
Prav tako so upravni organi dolžni odgovoriti na vsak vaš dopis, in sicer v roku 15 dni od prejema. Izjema od te obveznosti so le dopisi s šikanozno vsebino in dopisi z vprašanji, na katere vam je organ že odgovoril.
Pomembno je, da ste kot podjetnik seznanjeni z zgoraj opisanimi možnostmi komunikacije z upravnimi organi. Tako se lahko na njih resnično obrnete, kadar imate vprašanja ali pripombe z njihovega področja delovanja. Prav tako je pomembno, da se zavedate, da so na vaš dopis ali na vaše pripombe upravni organi dolžni odgovoriti v roku 15 dni.
Pri komunikaciji z upravnimi organi vam lahko pomagajo tudi naši pravniki, ki vsakodnevno komunicirajo z različnimi institucijami javne uprave. Za pomoč in ponudbo nas lahko pokličete na telefon 01 6001 526 ali nam pišete na elektronski naslov [email protected].
Preberite tudi:
Deli na FacebookuDeli na Twitterju