Internet je poln modrosti in motivacijskih citatov, ki vas lahko opogumijo in vam olajšajo vstop v podjetništvo. Vsekakor so strahovi, s katerimi se spopadajo podjetniki, univerzalni. Katere strahove torej morate premagati, preden se odločite za skok v podjetništvo in samostojno pot?
1. Premalo znam.
Nikoli ne boste znali vsega. Znanje je dobro in neprecenljivo, a od najboljših se lahko naučite tudi to, da je najbolj pomemben občutek za posel, zaupanje vase in izbira najboljših sodelavcev, kar si jih lahko privoščite.
2. Drugi so boljši od mene.
V življenju si boste nakopali samo slabo voljo, če se boste ves čas primerjali z drugimi. Še slabše je, če se boste ob začetku podjetniške poti primerjali s tistimi, ki so je nekaj že prehodili in že imajo razvito podjetje. Tudi največji podjetniki na svetu so začeli, kot vsi ostali – na začetku in pogosto iz nič.
3. Kaj, če ostanem brez denarja?
Skrb, da boste ostali brez prihodkov, je verjetno najbolj objektiven strah med vsemi strahovi, s katerimi se morate spopasti pred vstopom na podjetniško pot. Delo za nekoga drugega je res varnejše in udobnejše. A ko pridete do točke, ko vas vaše delo dolgočasi ali pa si želite končno preizkusiti, kako bi vam šlo na samostojni poti, je čas, da razmislite, kako se napiše odpoved pogodbe o zaposlitvi.
4. Kaj, če mi ne bo uspelo?
Statistike o tem, kolikim podjetnikom spodleti, vas lahko hitro prestrašijo, a še vedno gre le za – statistike. Podjetniki, ki jim je uspelo, velikokrat niti ne govorijo o tem, kje in kolikokrat jim pred prvim uspehom ni uspelo. O tem se zelo malo govori predvsem v Sloveniji, kjer se podjetniške miselnosti šele učimo. In kaj imajo skupnega Bill Gates, Henry Ford, Richard Branson in Walt Disney? Preden so uspeli, so se morali vsi soočiti s porazom.
5. Kje začeti?
Za začetek – na papirju. Dober načrt ne bo škodil nobenemu poslu, bolj natančno kot boste svojo podjetniško zamisel prenesli na papir, lažje vam jo bo izvesti. Seveda na papirju nikoli ne boste mogli predvideti vseh podrobnosti, a v vsakem primeru je boljše, da se vaša ideja ustavi na papirju kot da pri izvedbi ugotovite, da, na primer, fluorescentnih športnih copat ne morete prodajati osemdesetletnikom.