Go to Top

Ustanovitev podjetja in postopek odprtja TRR

Podjetnik mora za namene poslovanja podjetja, odpreti transakcijski račun (TRR) na banki. Postopek odprtja računa za namene poslovanja podjetja, je različen za samostojne podjetnike in družbe z omejeno odgovornostjo.

trrUstanovitev s.p. in postopek odprtja TRR

  • Samostojni podjetnik opravi postopek registracije podjetja na VEM točki.
  • Po pošti prejme Sklep o vpisu podjetja v poslovni register, naslednji dan od datuma, ki ga je pri postopku registracije na VEM točki, navedel kot datum ustanovitve podjetja
  • S tem sklepom se odpravi na izbrano banko in odpre transakcijski račun
  • Banka Slovenije bo poskrbela, da bo TRR račun podjetnika javno objavljen v registru podjetij AJPES, med ostalimi podatki podjetnika

Pogosto nas samostojni podjetniki sprašujejo ali morajo odpreti poslovni račun ali lahko poslovanje podjetja vodijo prek osebnega računa odprtega na banki?

Samostojni podjetniki morajo odpreti ločen račun za poslovanje, vendar zakonodaja ne zahteva, da odprejo poslovni račun na banki, zato se večinoma odločajo za odprtje osebnega računa.

Zakon o davčnem postopku (ZdavP-2) namreč določa, da je za samostojne podjetnike in posameznike, ki samostojno opravljajo dejavnost, obvezna uporaba ločenega transakcijskega računa za namene opravljanja dejavnosti.

V kolikor se podjetnik odloči za uporabo dveh ločenih osebnih računov, mora o tem obvestiti pristojni DURS, kateri račun uporablja v poslovne namene.

Ustanovitev d.o.o. in postopek odprtja TRR

Odprtje TRR za d.o.o. poteka v dveh korakih.

  • Podjetnik ali več njih, najprej na VEM točki (ali pri notarju) poskrbijo za pripravo dokumentacije ob ustanovitvi družbe z omejeno odgovornostjo
  • Referent VEM točke (ali pa notar) podjetniku po podpisu vse dokumentacije potrebne za registracijo podjetja, izroči sledeče dokumente:
  1. Akt o ustanovitvi podjetja (ali družbeno pogodbo, če je več družbenikov podjetja)
  2. Sklep o imenovanju zastopnikov
  3. Sklep od določitvi poslovnega naslova
  • S temi dokumenti podjetnik za izbrani banki najprej odpre začasni transakcijski račun.
  • Na ta račun nakaže, položi…, kapital (najmanjši znesek je 7.500 EUR) in banka mu izda potrdilo o vplačilu kapitala.
  • To potrdilo podjetnik dostavi VEM referentu (ali notarju), saj je ta bančni dokument del dokumentacije za registracijo podjetja.
  • Po oddaji vloge za registracijo d.o.o. na registrsko sodišče, sodišče v roku tedna dni pošlje podjetniku na naslov, ki ga je navedel ob registraciji Sklep o vpisu poslovnega subjekta v register podjetij.
  • S tem sklepom se podjetnik vrne na banko in začasni račun sprememni v poslovni račun.
  • Od tega dne, podjetje razpolaga s 7.500 EUR kapitala, za tekoče poslovanje.

Tudi ta račun, ki ga podjetje uporablja za namene poslovanja d.o.o., bo po ustanovitvi podjetja, vpisan in viden v registru podjetij AJPES.

Ste se odločili za ustanovitev podjetja in se vam poraja vrsta vprašanj? Brez skrbi, za to smo tu mi! Naši strokovnjaki vam lahko vodijo računovodstvo, organizirajo izobraževanja in izdelajo spletno stran.

Pripravila: Bogdana Rejc

Prijava na izobraževanje


Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja