Kljub temu, da ima množično financiranje številne prednosti, pa je lahko tudi ta način poslovanja oziroma sklepanja finančnih zvez tvegan. Če boste želeli za svoje podjetje ali idejo zbrati sredstva s platformo za množično financiranje, vam po podatkih Evropske komisije grozijo tudi nekatere pasti.
V svetu množičnega financiranja ni zagotovila za uspeh
Pri nobenem delu ni stoodstotnega jamstva, da vam bo dejansko uspelo. Tudi pri množičnem financiranju se morate zato zavedati, da boste morali zbrani denar vrniti vlagateljem, če vaša kampanja ne bo uspešna in ne boste zbrali vnaprej zastavljene vsote. Izvirna kampanja je prvi pogoj za uspeh, če vam ne uspe s prvim poskusom, pa poskusite še enkrat.
Že včeraj smo v prispevku Veste, kaj je množično financiranje? pisali o osnovah in oblikah množičnega komuniciranja, izpostavili smo tudi nekaj prednosti – prav princip ‘vse ali nič je tako lahko kot slabost za podjetnika po drugi strani prednost za vlagatelje.
Z vstopom na platformo za množično financiranje vaše zamisli postanejo javne
Pri platformah za množično financiranje se morate zavedati, da vsaka vaša zamisel ali ideja postane javna. Zaradi tega obstaja velika nevarnost, da bo nekdo drug kopiral vašo idejo in si jo prisvojil. Svetujemo, da najprej dodobra preučite spletno stran, na kateri želite pridobiti sredstva z množičnim financiranjem, saj najdete tam splošne nasvete o varstvu pravic intelektualne lastnine. Pri varovanju teh pravic vam lahko pomagajo tudi naši pravni strokovnjaki.
Podcenjevanje stroškov
Mnogi podcenjujejo stroške in čas, ki ga bodo potrebovali za zbiranje sredstev z množičnim financiranjem. V nekaterih oblikah financiranja, se lahko stroški tekom kampanje povečajo. Osebe, ki vam bodo pomagali uresničiti projekt, bodo vanj vložili svoj denar. Vaša naloga pa je, da vlagatelje vedno znova osupnete z novimi posodobitvami vašega projekta. Zaradi tega si morate pripraviti načrt, ki dopušča rezerve za morebitne napake. Priporočamo vam, da poiščete pomoč pravnega svetovalca, ali nekoga, ki bo vaš projekt nepristransko ocenil. Pomagajo vam lahko naši podjetniški svetovalci.
Kampanja lahko tudi škodi ugledu vašega podjetja
Glede na to, da je vaša kampanja javno izpostavljena, se morate zavedati, da jo bo opazila tudi vaša konkurenca in vaši obstoječi poslovni partnerji. Vsaka vaša napaka ali zgolj slaba priprava, vpliva na ugled vašega podjetja. Platforma za množično financiranje je ustvarjena po drugačnem principu poslovanja. O njej se morate vnaprej dobro informirati ter prilagodite svojo kampanjo ljudem, s katerimi boste gradili skupnost.
izobraževanje
Do enostavnega poslovnega načrta že v 4 urah
Imate podjetniško idejo, a še nimate načrta? Želite načrt, ki bo vedno deloval za dobrobit vašega podjetja in vas? V samo štirih ura vam svetujemo in pomagamo ustvariti enostaven poslovni načrt.
Več informacijZaradi novega sistema financiranja, nastajajo pogoste kršitve zakona
Platforme za množično financiranje se razvijajo iz dneva v dan in vedno več jih je. K zakoličenju pravil ne pripomore niti to, da jih še vedno zelo malo ljudi pozna. Če na primer zakonodaje Evropske unije ali slovenske zakonodaje ne poznate dobro, ju lahko nevede tudi kršite . Kršenje zakonodaje zaradi nepoznavanja vas ne bo odvezalo odgovornosti – vedno se lahko posvetujete z našo pravno službo.
Platforme za množično financiranje so lahko tudi lažne
Izberite platformo, ki je uveljavljena, ugledna in ima dobre rezultate. Izberite platformo, ki deluje v dobro organiziranih okoljih in tam, kjer poznate zakonodajo, saj boste le tako prepričani, da ne bodo zlorabili vašega zaupanja.
Odgovornosti vlagateljev in njihova dinamika je vprašljiva
Zavedati se morate, da so vlagatelji, ki vas bodo podprli, različni. Če veste, kakšne so pravice vaših vlagateljev, ali jih ne razumete, lahko to povzroči težave vašemu podjetju, saj obstajajo različne oblike množičnega financiranja. Še preden se odločite za zbiranje denarja z množičnim financiranjem, zato natančno preučite, kako poteka izbrana oblika množičnega financiranja in kakšne so vaše obveznosti do podpornikov.
Vlagatelji, ki želijo izstopiti
Na platformah za množično financiranje morate upoštevati vse možnosti, ki jih imajo vlagatelji. Vaš podpornik se lahko v prihodnosti odločijo, da bodo delež v vašem podjetju prodali (v primeru da zbirate denar s prodajo deležev podjetja) ali pa se bo vašemu projektu želel pridružiti nov vlagatelj. Zato vnaprej dobro preučite, kakšen učinek bodo imele te možnosti na vaše podjetje. Preden vlagateljem ponudite lastniški delež, se posvetujte s pravnim svetovalcem.
Če želite več informacij glede množičnega financiranja ali vas zanima, kako predstavite svoje podjetje na platformah za množično financiranje, se lahko obrnete na naš podjetniški oddelek, ki svetuje podjetnikom. Strokovnjaki so vam na voljo na 01 600 1530 ali po elektronski pošti na [email protected].