Go to Top

Kaj se lahko podjetniki naučite iz SP v nogometu? – 2. del

V prvem delu serije smo potegnili nekaj vzporednic med podjetniki in akterji na aktualnem SP v nogometu v Braziliji. Vzporednice so se nanašale predvsem na nekatere osebnostne lastnosti in naravo dela, ki dobre podjetnike oziroma nogometaše ali trenerje delajo nadpovprečne. V naslednjih nekaj odstavkih pa se bomo osredotočili, kako učinkoviteje delovati kot celota.

Vzdržljivost 

Ekipe (da o samih nogometaših niti ne govorimo), sploh tiste z v najboljših ligah in klubih nepreverjenimi igralci, morajo biti izredno vzdržljive. Drugače enostavno ne morejo biti konkurenčne. Tudi zaradi pomanjkanja kvalitete morajo na papirju slabše ekipe veliko bolj garati. To lahko primerjamo z malimi oziroma mikro podjetji: 8 urni delavniki so lahko na težkih začetkih podjetja le pobožna želja, 10 in več urni pa kruta realnost, ki se obrestuje šele na dolgi rok.

Položaj outsiderja ni vedno slabost

Kot je bilo še posebno dobro razvidno iz dosedanjega razpleta skupinskega dela SP, položaj outsiderja ni vedno slabost. Domov odhajajo take velesile, kot sta Anglija in Italija. Mala podjetja ne morda ne morejo tekmovati z velikimi korporacijami, ko je govora o proračunu, lahko pa stavijo na hitrejšo komunikacijo in posledično boljšo reakcijo.

podjetniki in SP

Zavedanje pomembnosti kolektiva

Pred prvenstvi se ogromno govori o tem kateri igralec se je poškodoval, skregal s trenerjem ali bil diskvalificiran zaradi neljubega dogodka. Mnogo napovedi temelji ravno na predpostavkah, kateri odmevni posameznik bo igral. Resnica pa je, da je nogomet ekipni šport in še tako dober igralec brez pomoči ekipe ne more osvojiti prvenstva.

Pravi kolektiv zna uravnavati stopnjo stresa, optimizirati komunikacijo in s tem učinkovitost. Na ta način se tudi uravnotežijo prednosti in slabosti. Predvsem slednje postanejo manj očitne.

 

Pripravil: Gašper Meden

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja