Go to Top

Elektronski podpis, pripraven še posebej pri delu na daljavo

Elektronski podpis

Elektronski podpis je nadomestilo lastnoročnega podpisa, ki se uporablja pri elektronskem poslovanju. Uporablja se za preverjanje pristnosti podatkov in prepoznavnosti podpisnika. Elektronski podpis pomaga racionalizirati in digitalizirati tako osebne kot tudi poslovne procese v podjetju.

Izračunajte si plačo

Prednosti uporabe elektronskega podpisa v podjetju

Potrebujete zanesljivo računovodstvo

Sabina Dimnik, DataSabina Dimnik, Data

Vsako pogodbo je treba podpisati, naj gre za prodajno pogodbo ali katerokoli drugo vrsto pogodbe. Elektronsko podpisanih dokumentov ni treba natisniti in nato skenirati ter vpreči v kolesje poslovno-informacijskega sistema. Dokumenti, ki so elektronsko podpisani, se lahko hranijo v elektronski obliki. Druga prednost elektronskega poslovanja je tudi v prihranku časa. Elektronsko podpisani dokumenti se lahko po elektronski pošti pošljejo stranki ali poslovnem partnerju, tako je podpis pogodbe lahko urejen praktično v 10 minutah.

Tudi vsa interna dokumentna komunikacija v podjetju, ki zahteva podpisovanje, npr. odobritev dopusta, izobraževanja ali potrditev bolniške odsotnosti, z e-podpisovanjem dobiva novo dimenzijo. Elektronsko podpisovanje je še toliko bolj praktično v času dela na daljavo, saj zaposlenim bistveno olajša podpisovanje dokumentov.

Regres – koliko in do kdaj izplačilo v letu 2021

Kaj je varen elektronski podpis?

Varen elektronski podpis je podpis, ki izpolnjuje sledeče kriterije:

  • povezan je izključno s podpisnikom,
  • iz njega je mogoče nesporno ugotoviti, kdo je podpisnik,
  • ustvarjen je s sredstvi za varno elektronsko podpisovanje, ki so izključno pod podpisnikovim nadzorom,
  • povezan je s podatki, na katere se nanaša, tako da je opazna vsaka kasnejša sprememba teh podatkov ali povezave z njim.

Elektronski podpis ureja Zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (ZEPEP).

pravno svetovanje

Elektronski podpis je enakovreden lastnoročnemu podpisu

Varen elektronski podpis, overjen s kvalificiranim potrdilom, je glede podatkov v elektronski obliki enakovreden lastnoročnemu podpisu ter ima zato enako veljavnost in dokazno vrednost. Elektronskemu podpisu se ne sme odreči veljavnosti ali dokazne vrednosti samo zaradi elektronske oblike, ali ker ne temelji na kvalificiranem potrdilu ali potrdilu akreditiranega overitelja, ali ker ni oblikovan s sredstvom za varno elektronsko podpisovanje.

Želim se prijaviti na e-novice

Elektronski podpis in pravna varnost

Za varnost pri elektronskem sklepanju pogodb in v pravnem prometu poskrbi kvalificirano potrdilo, ki povezuje podatke za preverjanje elektronskega podpisa z določeno osebo (imetnikom potrdila) in potrjuje njeno identiteto ter izpolnjuje druge zakonske pogoje. Pomeni bistveni element varnega elektronskega podpisovanja, preverjanja podpisa in poslovanja nasploh.

V Sloveniji so priznana naslednja kvalificirana digitalna potrdila: SIGOV-CA, SIGEN-CA, POŠTA®CA, HALCOM-CA, AC NLB.

 

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja