Go to Top

Trgovina preko spleta ali fizična trgovina?

Trgovina preko spleta bo v trenutnih razmerah najprimernejša oblika trgovine – tako z vidika poslovanja kakor tudi z vidika odgovornosti do soljudi. Trgovci, ki vstopajo na trg, se morajo odločiti – bodo prodirali na tržišče tako, da bodo odprli fizično trgovino ali bo trgovina poslovala izključno preko spleta. Vsekakor je potrebno upoštevati izhodiščno pozicijo trgovca, izdelek in strukturo trga na katerega prodira. Vendar se je tudi ob preučitvi teh spremenljivk potrebno še vedno odločiti med obema…

Ste lastnik podjetja in vam je upadel promet? Se bojite, da bo do tega prišlo? V pravni službi DATA vam pomagamo pri pridobitvi državnih pomoči! Pišite nam na data@data.si .

Želite odpreti trgovino? Torej potrebujete registrirati tudi podjetje… kje in kako?

Pri nas, podjetju Data d.o.o., nudimo (bodočim) podjetnikom vse kar potrebujejo za začetek njihovega posla. Pri nas lahko ti poskrbijo za registracijo podjetja, se pozanimajo glede podrobnostih o obdavčitvi, pravni ureditvi, naših računovodskih in drugih storitvah –  tudi nenazadnje specializiranih storitvah kot je urejanje delovnih dovoljenj za tujce!

Tudi za najbolj nove začetnike imamo vstopno točko in to je brezplačen seminar z naslovom »Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo«. Pomočite svoje noge v morje podjetništva in se prijavite na brezplačen seminar še danes!

Informativni izračun plače

Fizična ali spletna trgovina – kaj govorijo številke?

Vedno bolj smo lahko priča podatkom, koliko fizičnih trgovin zapira svoja vrata. Take zgodbe, navkljub zastrahovanju in govoricam, so lahko v celoti plod lokalne oz. individualne zgodbe in ne predstavljajo »trenda«, ki bi obveljal za vse ponudnike, vse panoge, izdelke ali storitve. Pomembno je tudi bolj kot kanal prodaje, prilagoditi tega marketinškim aktivnostim, ki jih izvaja prodajalec.

Statistika govori tudi v prid fizičnim trgovinam – vsaj ekonomsko gledano. Po nekaterih raziskavah tako celo 40 odstotkov uporabnikov teh, kupi v njih več kot so načrtovali, medtem ko jih le četrtina kupcev preko spleta kupi več. To hkrati govori v prid uporabi izložb, kupčevem spremljanju nakupovanja drugih in pomoči, ki jo lahko nudijo prodajalci. Fizična trgovina lahko tudi bolj uspešno gradi na pričakovanjih potrošnikov in ustvarja bolj globoke navade pri njih.

Fizična trgovina zahteva primeren prostor in lokacijo. Tudi ureditev prostora mora slediti zakonodajnim zahtevam, kot so zapisane v Pravilniku o minimalnih tehničnih pogojih za opravljanje trgovinske dejavnosti in Zakonu o trgovini (ZT-1).

Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov - GDPR

Spletna trgovina predstavlja za prodajalca skok v celoten svet! A za to moraš biti viden!

Opravljanje trgovine preko spleta prodajalcu odpre geografsko gledano večji doseg, kot lokalna fizična trgovina. Spletna trgovina pomeni za prodajalca nižje operativne stroške. Ta lahko dejavnost opravlja iz lastnega stanovanja ali iz nižje-cenovnega skladišča. V kolikor ta želi skrajšati čas dobave blaga kupcu, lahko to stori z odpiranjem večjega števila lokalnih skladišč – in navkljub temu lahko še vedno operira z nižjimi stroški kot trgovec s fizičnimi trgovinami.

Prodaja preko spletne trgovine pa predstavlja tudi časovno zahtevno operacijo, ki je lahko tudi draga. Ta mora skrbeti za spletno prisotnost, spletno oglaševanje, svojo blagovno znamko in zelo zajetno količino časa posvečanju aktivnostim, ki ga ohranjajo vidnega!

Model spletne trgovine omogoča trgovcu, da dejansko lahko posluje brez zalog. To je lahko preko sistema dobave v zadnjem trenutku (ang. just-in-time ali »JIT«) ali z adopcijo »dropshipping« modela. Tudi tako si podjetnik zniža vstopne stroške ali celo morebitnim izgubam v primeru, da se izdelek ne prodaja po pričakovanjih.

 

Tudi spletna trgovina ne more biti postavljena v dnevu… vsaj ne brez ureditve potrebnih pravnih podrobnosti!

Potrebujete nasvet s področja GDPR? Pošljite povpraševanje!

Manja Veličkovič, univ. dipl. prav., DataManja Veličkovič, univ. dipl. prav., Data

Ena izmed posebnosti, ki jih mora ustanovitelj spletne trgovine obvladati, je ureditev varovanja osebnih podatkov. Z uredbo »Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov« oz. GDPR v letu 2018 mora vsak, tudi še tako majhen podjetnik, pri zbiranju osebnih podatkov poskrbeti, da je zbiranje upravičeno in primerno urejeno. Več o zbiranju osebnih podatkov lahko izveste na našem brezplačnem izobraževanju »Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR)«.

Spletna trgovina mora biti tudi zastavljena tako, da ustreza predpisom, ki varujejo kupca v primeru spletnega nakupovanja. Več si preberite v članku Spletna trgovina in pogoji poslovanja (1. del) in Spletna trgovina in pogoji poslovanja (2. del).

 

Dandanes mora imeti tudi fizična trgovina spletno stran, prisotnost na socialnih medijih…

Večino trgovcev s fizičnimi trgovinami je vseeno prišlo do zaključka, da je potrebno še vedno biti prisoten tudi na internetu. S pomočjo spletne prisotnosti lahko dobi tudi fizična trgovina večji doseg in večjo lojalnost kupcev.

Veliko je odvisno tudi od tega, kako je prodajni kanal umeščen v celotno trženjsko strategijo. Določene strategije se poslužujejo tudi prodajnega modela – »kupi preko spleta in prevzemi v (fizični) trgovini«. Tako pomirijo potrošnikovo nelagodje oz. nesigurnost o lastnostih izdelka in izločijo stroške povezane s hitro dostavo.

 

Registrirajte trgovino brezplačno pri nas – za spletno prodajo ali fizično trgovino!

Ustanavljate s.p. ali d.o.o.? Pri nas je to enostavno - rezervirajte si termin na 01 600 1530

Rok Gros, DataRok Gros, Data

Naše podjetje Data d.o.o., v Ljubljani, lahko fizično obiščete in registrirate podjetje (s.p. ali d.o.o.) in si na licu mesta uredite tudi vse kar za podjetje potrebujete – računovodjo, pravno svetovanje ali davčno. Pri nas je postopek brezplačne registracije voden s strani izkušenega referenta in ta Vas opozori na pomembne korake in podrobnosti pri ustanavljanju podjetja. Pokličite nas na tel. 01 600 1530, in se dogovorite za Vaš termin!

 

Kako doživlja koristi spletne trgovine uporabnik?

Spletna trgovina uživa velik prednosti tudi iz vidika uporabnika. Ta lahko preko spleta nakupuje tudi izven tradicionalnega delovnega časa, ki ga ima trgovina. Uporabnik spletne trgovine lahko na licu mesta primerja cene ponudnikov. Uporabniku tako tudi ni potrebno uporabljati prevoznih sredstev, še posebej, ker mu ni potrebno fizično obiskati več različnih trgovin. Veliko ljudi tudi ne mara vrst in gneče, katere mnogo povezuje z nakupovanjem – posebej v času popustov.

Veliko ponudnikov in trženjskih modelov se poslužuje tudi brezplačne poštnine – tako kupcu transport ne pomeni nikakršen strošek.

Lažja primerjava izdelkov in bolj podrobne informacije, ki lahko izvirajo od proizvajalca samega, so tudi lahko izredno pozitivne za uporabnikovo izkušnjo!

pravninasvet_pravnosvetovanje

Fizične trgovine predstavijo za kupca aktivno interakcijo s ponujenim!

Fizične trgovine nudijo uporabniku interakcijo s kupljenim izdelkom – ti so tudi na razpolago takoj in nanje ni potrebno čakati za dostavo. Porabniško izkušnjo tudi obogati interakcija s prodajnim osebjem – to lahko kupca v nakup prepriča ali mu poveča zaupanje v koristi izdelka. Obiskovalci fizičnih trgovin se izognejo stroškom in (časovnim) bremenom pošiljanja. Izognejo se tudi postopku vračila izdelka in časa vračila kupnine. Kupcu je lažje tudi  dokazati stvarno napako ali pomanjkljivost izdelka.

Zanimivo je tudi, da se sami kanali spletne prodaje, najbolje prodajajo (ali vsaj oglašujejo) v fizičnih trgovinah. Samo predstavljajte si nakup dragega, kvalitetnega in premijskega izdelka, kot je npr. nov applov telefon, brez da bi si ga ogledali tudi v trgovini podjetja. Tudi občutek, ki ga dobi obiskovalec  obisku prodajalne, lahko so-oblikuje kupčevo namero o nakupu izdelka.

 

Kaj pa »showrooming«?

Tako imenovan »showrooming« je  potrošniška praksa, ko potrošniku predstavlja fizična trgovina priložnost, da določen izdelek preizkusi. Zatem pa ga ta isti potrošnik kupi preko spleta, saj lahko tam izkoristi nižjo ceno ali določene popuste.

Praksa sicer ni nova, vendar je bolj poznana obratna praksa ali t.i. »webrooming«. Tu se kupec bolj podrobno seznani z lastnostmi in kvalitetami določenega izdelka preko spleta, ki ga nato kupi v fizični trgovini. Ta je bolj izrazit pri izrazito tehničnih izdelkih  ali izdelkih s tehnično specifičnimi karakteristikami ali prilagoditvami.

 

Potrebujete pravni nasvet? Pokličite naše pravnike na telefon 01 6001 528 ali jim pišite na data@data.si.

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja