Slovenija bo s 1. aprilom 2018 prešla na nov sistem cestninjenja. Od takrat plačevanje cestnine za vsa vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone (težka vozila) ne bo več urejeno s cestninskimi zapornicami, ampak s cestninskim sistemom brez zapornic, imenovanim DarsGo.
>>> Na izobraževanju o potnih nalogih boste dobili tudi vse informacije o dnevnicah.
Elektronski cestninski sistem v prostem prometnem toku se uvaja za vsa vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone. To so tovornjaki, avtobusi, večji kombiji ali avtodomi, priklopna vozila in druga težka vozila.
Vsako tovrstno vozilo, ki bo uporabljalo slovenske avtoceste in hitre ceste, bo moralo biti registrirano za uporabo novega sistema in opremljeno s posebno napravo, ki omogoča obračun cestnine.
Sistem DarsGo bo v Sloveniji zagotovil cestninjenje brez postankov. V Družbi za avtoceste Republike Slovenije (Dars) so prepričani, da bo zato celotna pot hitrejša, varnejša in udobnejša, nov sistem pa naj bi zagotavljal tudi hitrejše odkrivanje in pregon kršiteljev – neplačnikov cestnine.
Obstoječe DARS kartice in ABC tablice s 1. aprilom 2018 ne bodo več veljavne. Če bodo uporabniki na karticah imeli neporabljeno dobroimetje, jim ga bo Dars vrnil na njihov bančni račun. ABC tablice in DARS kartice bo treba vrniti najpozneje do 30. junija 2018.
>>> Dejavnosti transporta in prometa so ene izmed najpogosteje registriranih pri d. o. o.. Če tudi vas zanima ustanovitev d. o. o. ali registracija s. p., se nam pridružite na brezplačnem Skupinskem svetovanju pred registracijo podjetja.
V sistem DarsGo se že lahko registrirate!
Podjetniki, ki se ukvarjate z dejavnostmi v cestnem tovornem prometu, se morate na nov sistem cestninjenja pravočasno pripraviti. Registracijo v nov sistem cestninjenja že lahko opravite na enem izmed DarsGo servisov, mogoča pa je tudi spletna registracija prek aplikacije e-DarsGo. Strošek izdaje ene naprave DarsGo znaša 10 evrov.
Po uspešni registraciji podjetja in vozil ter plačilu administrativnih stroškov za izdajo naprave, se bo vsako napravo DarsGo personaliziralo za posamezno vozilo. To pomeni, da se bodo nanjo zapisali registrska številka vozila, EURO-emisijski razred vozila in število osi vlečnega vozila. Vozniki vlečnih vozil bodo sicer morali pozneje na napravi DarsGo ročno nastaviti ustrezno število osi glede na cestninski razred (ali bodo vozili s priklopnikom ali brez njega).
Uporabniki boste lahko naprave za nov sistem cestninjenja prevzeli na vseh DarsGo servisih. Tujci pa jih bodo lahko prejeli tudi po pošti. Vendar se morajo pred tem registrirati v sistem prek spletne aplikacije in plačati administrativne stroške s kreditno oziroma debetno kartico za posamezno napravo DarsGo.
>>> Ste vedeli, da Evropska komisija namerava ukiniti tudi vinjete?
Kako deluje sistem DarsGO?
Na celotnem slovenskem avtocestnem omrežju je postavljenih 125 cestninskih portalov. Ti so opremljeni z mikrovalovnimi oddajniki, ki bodo ob prehodu zaznali napravo DarsGo v vozilu. Komunikacija med portali in napravo bo osnova za obračun cestnine po posameznem odseku.
Cestnina se bo obračunala povsem samodejno, za vsak prevoženi cestninski odsek posebej. Njena višina bo odvisna od dolžine prevoženega odseka, cestninskega razreda vozila in EURO-emisijskega razreda vozila. Uporabniki pa jo bodo lahko poravnali predplačniško ali poplačniško.
Sistem na cestninskih portalih bo prav tako zaznal vozila brez naprave DarsGo, vozila z napačnimi podatki na napravi (napačna registrska številka, napačno nastavljeno število osi), pa tudi vsa tista vozila, ki predplačniško poravnavajo cestnino in jim je zmanjkalo dobroimetja na računu vozila. Portali bodo v primeru ugotovljenih nepravilnosti avtomatično obvestili cestninski nadzor.
Voznike tovornjakov in avtobusov pa poostreno nadzoruje tudi Finančna uprava RS (Furs). V lanskem letu so inšpektorji izvedli 3.544 nadzorov, brezhibnih pa je bilo le 31 odstotkov vseh kontroliranih prevozov. Več si lahko preberete v prispevku Prevozniki največkrat kršijo pravila glede obveznih počitkov.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju