Go to Top

Poslovna ideja in financiranje

Vaša poslovna ideja ne sme ostati skrivnost, še posebej, če želite pridobiti (so)financiranje zanjo.

Za evropska sredstva lahko kandidirajo vsa podjetja in posamezniki s poslovnimi idejami, čeprav šele razmišljajo o ustanovitvi svojega podjetja. Vendar sredstev ni tako lahko pridobiti, podjetniki pa imajo običajno težave že pri iskanju ustreznih razpisov. Zato v podjetju Data pripravljamo brezplačno delavnico Pripravi poslovno idejo na evropska sredstva, ki vam bo v pomoč pri razvoju poslovne ideje in iskanju ustreznega razpisa zanjo.

Financiranje ali poslovna ideja

Podjetniki nas zelo pogosto sprašujejo, kako dobiti denarna sredstva oziroma kje poiskati razpise, na katere se lahko prijavijo. Najprej jih vprašamo, kaj bi želeli (so)financirati, njihov odgovor pa je skoraj vedno enak: kar koli.

To je sicer povsem legitimen, a še zdaleč ne najboljši pristop k financiranju podjetniških dejavnosti, saj daleč v ozadje postavlja ravno tisto najpomembnejše – poslovno idejo. S tem se fokus nepovratno preseli izključno na pridobivanje finančnih sredstev, pa naj gre za investicije, nepovratna sredstva ali kredit. Namesto da bi se trudili najprej razviti in nato uresničiti svojo zamisel, podjetniki večino svojega dragocenega časa – edinega res nenadomestljivega vira – posvetijo iskanju denarja.

Res je, vsi ga potrebujemo, nikakor pa denar ni najpomembnejši del podjetništva; je le stranski produkt uspeha. Najbolj znani svetovni investitorji recimo pravijo, da takoj zavrnejo predloge vseh startupov (zagonskih podjetij ali štartnikov), ki trdijo, da je edina ovira do uresničitve njihove ideje pomanjkanje denarja. Zato predlagamo, naj bo vaša poslovna ideja vedno tista osnova, iz katere izhaja vse ostalo.

poslovna ideja

>>> V podjetju Data vam pomagamo oblikovati projekt, ki bo skladen z razvojnimi načrti vašega podjetja in z usmeritvami izbranega razpisa. Pripravimo vam tudi prijavnico z vsemi potrebnimi prilogami in dokazili ter poskrbimo za pravočasno oddajo popolne dokumentacije. Kontaktirajte strokovnjake za razpise na [email protected] oziroma pokličite na 01 600 15 30!

Kaj moramo storiti, da bo naša poslovna ideja primerna za (so)financiranje?

Najbrž se zdaj že sprašujete, zakaj pišemo (so)financiranje in ne financiranje. Preprosto zato, ker vaša poslovna ideja 100-odstotnega financiranja zelo verjetno nikoli ne bo deležna. Tega namreč zagotavljajo le redki razpisi (in prav noben investitor), pa še ti so večinoma močno omejeni s stroški navzgor. Tako boste za uresničitev svoje zamisli vedno morali nekaj prispevati tudi iz lastnega žepa. Ampak tako je tudi prav, s tem boste namreč vsem dokazali, da mislite resno. Dejansko je lastni finančni prispevek na vseh razpisih tudi zahtevan.

Velikokrat smo že omenjali razpise in nepovratna sredstva. To je namreč najpreprostejši (relativno), najhitrejši (še bolj relativno) in najučinkovitejši (to pa zagotovo) način, da vaša poslovna ideja pritegne denar. Investitorje boste namreč le stežka prepričali že s samo idejo, saj oni delajo skorajda izključno s preverjenimi in tržno že dokazanimi produkti. Pri kreditu pa gre seveda le za začasno posojilo, ki ga morate vedno, vsaj v teoriji, tudi vrniti. Praksa nam je žal postregla tudi z drugačnimi primeri.

Zasluži s svojim hobijem ali idejo

Kako pripraviti teren za pridobivanje sredstev?

Nekaj praktičnih nasvetov, kako pripraviti teren za pridobivanje sredstev:

  • Idejo zelo natančno razdelajte z vseh vidikov (finančni, kadrovski, tržni, tehnološki); cilj je, da ugotovite, kje so vaše prednosti in kje slabosti.
  • Izračunajte, koliko sredstev potrebujete po posameznih kategorijah stroškov; razpisi le redko financirajo razvoj produkta ali storitve od ideje do končne realizacije (trženja), zato boste morali financiranje iskati za posamezne razvojne faze.
  • Analizirajte konkurenco in potrebe kupcev; ste res prepričani, da bi kdo dejansko plačal za kar koli že ponujate?
  • Natančno morate vedeti in to tudi povedati, kakšna je edinstvena ponujena vrednost vašega produkta ali storitve; zakaj naj kupec izbere ravno vas?

Najpomembnejši nasvet pa je: vaša poslovna ideja ne sme ostati skrivnost – zaupajte jo čim večjemu številu ljudi in preučite njihove odzive nanjo!

Zelo konkretno pa lahko potencial svoje ideje za pridobitev financiranja preverite tudi na našem brezplačnem seminarju Pripravi poslovno idejo na evropska sredstva.

Avtor besedila je Uroš Malbašić, DATA d. o. o.

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja