Da oblačila, pa tudi tehnične izdelke, Slovenci raje nakupujemo pri tujih spletnih trgovcih, pišejo na portalu Shopper’s Mind – sMind. Kadar se za nakup obrnemo v tujino, tam najpogosteje kupujemo tehnične izdelke in oblačila, pri velikih tujih trgovcih nas privlačita predvsem širina ponudbe in ugodna cena.
Kako lahko domači spletni trgovci še izboljšate svojo ponudbo in povečate zaupanje potrošnikov?
izobraževanje
Največja raziskava s področja spletnega nakupovanja v Sloveniji, Shopper’s Mind – sMind, je pokazala, da je lansko leto 43 odstotkov spletnih kupcev nakupovalo izključno v Sloveniji.
To dokazuje, da imajo slovenski spletni trgovci dobro razvito ponudbo, nakupovanje doma prinaša tudi številne prednosti, med njimi lahko naštejemo možnost prevzema, hitrost dostave, enostavnejše postopke reklamacij, nižje stroške v primeru vračil in podporo v slovenskem jeziku.
Kljub temu je jasno, da tuji konkurenti ne počivajo, saj je v letu 2015 večino spletnih nakupov v tujini opravila desetina kupcev.
V tujino najpogosteje po tehnične izdelke, oblačila in modne dodatke
Kot so zapisali na portalu Shopper’s Mind – sMind, se slovenski spletni kupci med tujimi trgovci najpogosteje odločamo za AliExpress, Amazon in eBay (po abecednem redu), pri njih pa nakupujemo predvsem tehnične izdelke, oblačila in modne dodatke. Natančneje, mobilne telefone in pripadajočo opremo kupuje malenkost manj kot polovica, oblačila dobrih 40 odstotkov, modne dodatke 35 odstotkov in izdelke s področja računalništva približno tretjina.
K tujim spletnim trgovcem predvsem po tehnične izdelke in oblačila.
Ugodna cena in široka ponudba sta glavna razloga za nakupe v tujini
Med razlogi, zakaj se odločamo za nakupe pri tujih gigantih, sta na prvem mestu najnižja cena izdelka pri tem ponudniku (65 odstotkov) in široka ali večja ponudba (dobrih 60 odstotkov), kažejo izsledki raziskave, ki so jo pripravili na portalu Shopper’s Mind – sMind. S 56 odstotki sledi ugodna ponudba na splošno ter nato ugodna dostava (41 odstotkov), 2 od 5 spletnih kupcev drugje ne dobita želenega izdelka. Pomembni so tudi načini plačil, saj se več kot tretjina vprašanih za nakup v tujini odloči, ker jim tam ustreza način plačila.
Nasvet za domače trgovce: Cena je pomembna, a ne pozabite na necenovne elemente!
Ena izmed možnih izboljšav za domače spletne trgovce se kaže v cenovnem pozicioniranju. V nekaterih kategorijah izdelkov, predvsem tehnične narave, je lahko cena nakupa iz tujine kljub stroškom dostave še vedno nižja kot v Sloveniji, cena pa predstavlja enega ključnih motivatorjev za nakup pri posameznem trgovcu, še pišejo na Shopper’s Mind – sMind.
Obenem se morajo trgovci zavedati, da poleg cene v nakupnem odločanju obstajajo še drugi pomembni dejavniki, poudarja mag. Darko Dujič, izvršni direktor podjetja Ceneje d.o.o. in avtor vsebin na portalu Shopper’s Mind – sMind.
»Najnižja cena ni nujno tista, ki prepriča v zadnji fazi nakupa. Izjemno pomembno je zaupanje, ki ga ima kupec do blagovne znamke in trgovca. Razmerje med ceno in zaupanjem v trgovca je ključno! Zaupanje in nakupna izkušnja sta motor razvoja spletnega nakupovanja, zato so zagotovo dobrodošli primeri dobrih praks, ocene trgovcev ter certifikati kot podporni elementi uspeha posamezne spletne trgovine.«
Deli na FacebookuDeli na Twitterju