Število spletnih kupcev v Evropski uniji (EU) se je v zadnjem desetletju skoraj podvojilo, nakupovanje preko spleta pa je vse bolj razširjeno tudi v Sloveniji. Na ta način redno mesečno kupuje skoraj 40 odstotkov uporabnikov interneta.
izobraževanje
Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo
Zakaj so za podjetnike pomembne spletne strani, spletne vizitke in spletne trgovine?
Več informacijNa voljo so sveži podatki raziskave »Consumer Conditions Scoreboard 2017«, ki jo natančneje predstavljajo na Shopper’s Mind Slovenija – sMind.si. Pokazali so, da zaupanje v nakupovanje preko splet vztrajno narašča. V zadnjih desetih letih se je delež evropskih potrošnikov, ki nakupujejo na spletu, povečal iz slabih 30 odstotkov v 2007 na 55 odstotkov v 2017. Od lani je stopnja zaupanja pri spletnih nakupih znotraj države narasla za dobrih 12 odstotnih točk. Pri nakupih v drugih državah EU pa kar za 21 odstotnih točk.
Podjetniki, če želite vaš izdelek oziroma storitev predstaviti potencialnim strankam, brez spletne strani in spletne trgovine skorajda ne bo šlo. Več o tem izveste na našem brezplačnem izobraževanju Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo.
Zaradi pestrosti predpisov, ki zavezujejo podjetnika, ki se odloči prodreti na trg preko spletne trgovine, svetujemo, da se pred vzpostavitvijo spletne trgovine oziroma preden začnete nuditi nakupovanje preko spleta, obrnete na pravnega strokovnjaka. Ta vas bo varno in zanesljivo pospremil v svet spletne prodaje.
Nakupovanje preko spleta še vedno pogostejše znotraj domače države
Raziskava Shopper’s Mind Slovenija – sMind.si je pokazala, da slovenski spletni kupci še vedno bolj zaupajo domačim trgovcem, saj jih skoraj polovica nakupuje izključno pri slovenskih ponudnikih. Vseeno pa so ponudbe tujih trgovcev vse bolj relevantne. 22 odstotkov kupcev namreč v tujini opravi že več kot polovico spletnih nakupov.
Kot pišejo na Shopper’s Mind Slovenija – sMind.si, še vedno obstajajo določene ovire, s katerimi se potrošniki in trgovci soočajo pri spletih nakupih oziroma prodaji v drugih državah EU.
Trgovce, ki (še) ne prodajajo v tujini, skrbijo večja možnost neplačila, razlike v davčnih predpisih in nacionalnih zakonodajah ter potencialno višji stroški reševanja sporov.
To je glavni razlog, da je Evropska komisija pripravila predlog sodobnejših pravil, da bi postopoma dosegla uskladitev pogodbenih pravil na področju spletne trgovine. Na ta način pa spodbudila nakupovanje preko spleta, ki bi obsegalo vso EU.
Morda vas zanima tudi:
- Spletna trgovina – ima jo lahko vsak, a le redki imajo zanjo dovolj znanja
- Evropski potrošniki naklonjeni čezmejnemu spletnemu nakupovanju
- Mnenja kupcev bolj učinkovita kot oglaševanje