Konkurenčna prednost, ki jo prinaša znak za okolje EU (okoljska marjetica) pomeni pridobitelju dodatno vrednost na rastočem trgu proizvodov in storitev. Sedaj jo lahko lažje pridobite.
Znak za okolje (Ecolabel) je instrument zagotavljanja varstva okolja, ki temelji na tržni osnovi. Znak se dodeli proizvodom z visokim okoljskim standardom na podlagi določenih meril glede uporabnosti. EU ga je vpeljala v pravni red z letom 1992.
Da bi dvignili interes podjetij za pridobitev znaka, se je Agencija Republike Slovenije za okolje odločila zaračunavati minimalno pristojbino za vlogo za pridobitev znaka za okolje EU.
Uredba Evropske komisije je določila, da ta ne sme biti nižja od 200 EUR in ne višja od 2000 EUR, Agencija se je zato odločila za najnižjo možno pristojbino, torej 200 EUR.
Ukrep je pričel veljati s 1. januarjem 2014.
Znak za okolje lahko pridobite za številne izdelke kot so čistila, pohištvo, razne vrste papirja, elektronsko opremo, oblačila in obutev, čistila, za izdelke za osebno nego, vrtnarjenje ter dom. Poleg tega pa tudi za storitve kampov in turistične nastanitvene storitve.
Podlago za pridobitev znaka za okolje EU določa Zakon o varstvu okolja.
Pripravila: M. Guček
Pridružite se nam na naši Facebook strani s klikom na gumbDeli na FacebookuDeli na Twitterju
kako pa je s pridobivanjem Ecolabel za sw rešitve, na primer programsko orodje za optimiziranje rut, ki zna izračunati ogljični odtis vozil v podjetju? Smo namreč zastopniki tujega proizvajalca za celotno področje bivše Jug in jugovzhodni del EU.
hvala, lp
Spoštovani, zanima me, če je znak mogoče pridobiti tudi za storitve (konkretno poslovno svetovanje), kjer pa je prisotna visoka okoljska ozaveščenost izvajalca storitev. Npr. račun poslan po elektronski poti, …
Hvala in LP; Andrej
Spoštovani,
Zanima me, kdo v Sloveniji svetuje pri postopku pridobitve (izpolnjevanje zahtev)za Ecolabel.
Želimo pridobiti Ecolabel za higiensko papirno konfekcijo iz lastne proizvodnje.
Hvala.
Spoštovani,
natančnejše informacije o znaku za okolje si lahko preberete tukaj.