Vsaka prijava na razpis ima le dva možna rezultata: odobreno ali zavrnjeno. V prvem primeru se analize najpogosteje niti ne lotimo (pa bi se je morali), v drugem pa se zapičimo v vsako črko obrazložitve točkovanja; tako je tudi prav, če seveda k zavrnitvi pristopimo z odprto glavo in ne iščemo teorij zarote.
Verjemite, da je res velika večina vlog ocenjenih pravilno in korektno. Ne smemo pa pozabiti, da gre konec koncev le za mnenje posameznikov (čeprav strokovno), zato ni nujno, da so trditve ocenjevalcev vedno pravilne ali da se morate vsakič tudi strinjati z njimi. Jih pa morate vsekakor vzeti v poštev za prihodnje poskuse.
>>> Bi želeli preveriti, če bo vaša poslovna ideja uspešna? Obiščite naš brezplačni seminar Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo!
Prvič: projektna ideja
Če poenostavimo, vaša prijava na razpis, vaš projekt, najpogosteje ali ni dovolj dober ali pa ga niste dovolj dobro predstavili. Problematično je predvsem, če gre za slab projekt. Ljudje se pogosto zaljubimo v svoje projekte in njegovih napak in pomanjkljivosti včasih niti ne vidimo. Če že dolgo časa iščete sredstva za isto idejo, pa nobena vaša prijava na razpis ni odobrena, naredite korak nazaj. Pridobite še kakšno mnenje o svoji ideji. Predstavite jo čim več neodvisnim strokovnjakom z zadevnega področja, svetovalcem, podjetnikom, prijateljem, lahko tudi staršem. Vsaka iskrena povratna informacija, pozitivna ali negativna, je vredna zlata.
Drugič: deležniki
Nikakor pa ne pozabite na tako imenovane deležnike – to so vsi posamezniki ali organizacije, ki imajo interes za vaš projekt (nizek ali visok) in ki lahko vplivajo na njegovo izvajanje, pozitivno ali negativno. Oni vam bodo običajno podali zelo realno in strokovno oceno; še posebej tisti, ki jih bo vaš projekt iz takšnega ali drugačnega razloga zmotil.
Konkretizirajmo. Recimo, da se ukvarjate z razvojem novega brezplačnega strojnega prevajalnika za slovenščino. Vaši ključni deležniki so tako različna podjetja, ki potrebujejo prevode (ti bodo projekta zelo veseli), prevajalci (nekateri bodo projekt podprli, drugi ne) in agencije za prevajanje (od njih ne pričakujte podpore, saj jim boste odžirali trg).
Vsi skupaj pa vam bodo podali kakovostno in strokovno mnenje o vašem projektu, ki bo pomembno vplivalo na zasnovo vaše ideje. Vendar bodo tudi ta mnenja še vedno pretežno subjektivna, končna odločitev pa bo morala biti vaša. Torej, kdo je zdaj kriv za neuspeh na razpisu – vaša ideja ali vaša prijava na razpis?
>>> Za evropska sredstva lahko kandidirajo vsa podjetja in posamezniki s poslovnimi idejami, čeprav šele razmišljajo o odprtju svojega podjetja. Ustanovitev podjetja se hitro in enostavno opravi na naši VEM točki. Kaj pa morate storiti, da bo vaša poslovna ideja primerna za (so)financiranje?
Tretjič: prijava na razpis
Sodeč po izkušnjah, je krivec v večini primerov prijava na razpis. Seveda so tudi slabe ideje, niti jih ni tako malo. Ampak večina ljudi, če se že odloči poiskati nepovratna sredstva zanjo prek razpisov, je pri oblikovanju prijave prisiljena temeljito premisliti o njej.
Pri tem postopku se soočite s številnimi, dejansko neprijetnimi vprašanji, ki od vas terjajo obravnavo ideje s številnih vidikov. To je izjemno koristno, saj četudi vaša prijava na razpis ni uspešna, je zato vaša ideja toliko bolj razdelana. In kaj lahko storite, da ima vaša prijava na razpis čim več možnosti za uspeh?
- Upoštevajte vsako mnenje in poskusite odpraviti pomanjkljivosti vašega projekta, ki so jih zaznali drugi. Morda pa to sploh niso prave pomanjkljivosti in gre le za slabše predstavljene elemente projekta.
- Vedno se vračajte k zasnovi svoje ideje, tako imenovanem logičnemu okvirju. Je problem dobro utemeljen in se ciljna publika hitro poistoveti z njim? Ste res identificirali prave vzroke zanj? Je bolje naslavljati vzroke ali posledice? Pri opisu bodite čim bolj jasni!
- Ključ vaše projektne ideje je problem in ne vaša rešitev. Kar pomislite, kaj vas bolj zanima – ali bo kdo rešil vaš problem ali kako bo nekdo rešil vaš problem?
Najpomembnejši nasvet pa je, da vedno temeljito preverite, ali res počnete kaj novega, inovativnega. Svet je velik, idej pa je nešteto. Mnoge od njih so dobre, le redke pa so še neuresničene.
>>> Poslovna ideja: Katere so najpogosteje registrirane dejavnosti?
>>> 5 področij, na katerih so podjetniki zaznali poslovne priložnosti
Avtor besedila je Uroš Malbašić, DATA d. o. o.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju