Sprejet pravilnik o računovodstvu predstavlja temeljni akt, ki ureja računovodske postopke in prakse v Sloveniji. Oblikovanje pravilnika o računovodstvu je proces, ki zahteva skrbno načrtovanje in upoštevanje veljavne zakonodaje ter računovodskih standardov. Pravilnik služi kot temelj za organizacijo in vodenje računovodstva, bodisi v javnem bodisi v zasebnem sektorju. Potrebujete pomoč pri pripravi pravilnika? Obrnite se na naše pravne strokovnjake. Med drugim vas želimo opomniti, da mora biti pravilnik sprejet tudi, če za vaše računovodstvo skrbi zunanji računovodski servis. Za ponudbo nas kontaktirajte na 01/600 15 30 ali nam pišite na data@data.si.
Zakonodajna podlaga
Sprejet pravilnik o računovodstvu se oblikuje na podlagi Zakona za računovodstvo (ZR) in Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1). Navedena zakona določata osnovna načela in zahteve, ki jih morajo upoštevati podjetja in proračunski uporabniki pri vodenju računovodstva.

Sprejet pravilnik o računovodstvu in usklajevanje s standardi
Pravilnik mora biti usklajen z vsakokrat veljavnimi Slovenskimi računovodskimi standardi (SRS), ki jih sprejema Slovenski inštitut za revizijo. Ti standardi zagotavljajo doslednost in zanesljivost računovodskih izkazov.
Sprejet pravilnik o računovodstvu – Vsebina pravilnika
Vsebina običajno vključuje:
- Organizacijo delovanja računovodske službe.
- Določitev odgovornih oseb za posamezne računovodske postopke.
- Opredelitev knjigovodskih listin in poslovnih knjig.
- Postopke za popis sredstev in obveznosti.
- Pogoje za pripravo letnih poročil.
Sprejem in implementacija in redne revizije
Pravilnik o računovodstvu mora biti sprejeti na ustrezni ravni (npr. upravni odbor ali vodstvo podjetja) in implementiran v praksi. To vključuje usposabljanje zaposlenih ter vzpostavitev sistemov za spremljanje skladnosti s pravilnikom.
Pravilnik je potrebno redno pregledovati in posodabljati, da se zagotovi skladnost z morebitnimi spremembami v zakonodaji ali v računovodskih standardih.
Sprejet pravilnik o računovodstvu je ključen za učinkovito upravljanje finančnih virov in zagotavljanje transparentnosti poslovanja. Skladnost s predpisi ne le da izboljšuje kakovost finančnih poročil, temveč tudi krepi zaupanje vseh deležnikov v poslovanje organizacije.
Tudi vi razmišljati o podjetniški poti? Razmišljate o ustanovitvi podjetja? Se še odločate katero obliko podjetja odpreti? Tudi pri nas lahko opravite registracijo s.p. ali d.o.o.. Za termin registracije nas kontaktirajte na 01/600 15 30 ali nam pišite na data@data.si.





