Poslovni načrt je ključen pri začetku vsake podjetniške poti. Je tisti ključni dokument, ki razlikuje začetno poslovno idejo od poslovne priložnosti. Z izdelavo poslovnega načrta preverimo kvaliteto naše poslovne ideje. Ali veste kako ga sestaviti? Kaj mora vsebovati? Na kaj moramo biti pri tem najbolj pozorni?
Ste že pripravili vaš poslovni načrt in ste pripravljeni na ustanovitev podjetja? Pokličite telefonsko številko 01/600-1530, pišite nam na [email protected] ali rezervirajte preko spletne strani rezervirajte termin registracije podjetja!
Poslovni načrt – kaj naj vsebuje?
Kvalitetno pripravljen poslovni načrt bo osebo, ki ga prebere seznanil, z vsemi ključnimi aspekti podjetja. Kar pomeni, da mora oseba, ki prebere poslovni načrt po branju poslovnega načrta vedeti:
- kdo je v vodstvu podjetja;
- pravnoformalno obliko podjetja – s.p. ali d.o.o.;
- kakšne izdelke oz. storitve podjetje ponuja;
- kdo so ciljni kupci;
- kdo so dobavitelji;
- kakšne so razmere na trgu;
- katera podjetja so glavna konkurenca;
- kakšen je načrt trženja;
- kakšen je finančni načrt bodočega poslovanja.
Z odgovorom na vsa zgoraj omenjena vprašanja lahko podjetnik predstavi svoje podjetje potencialnim investitorjem in hkrati tudi preveri kvaliteto svoje poslovne ideje.
Normiranec sp – kaj morate vedeti?
Poslovni načrt – struktura
Vsak poslovni načrt mora vsebovati naslednje elemente, ki so:
- Opis podjetja;
- Tržna analiza;
- Proizvodni načrt;
- Organizacijski načrt;
- Načrt trženja;
- Finančni načrt;
- Ocena tveganja.
Poslovni načrt – kaj vsebuje finančni del načrta?
V finančnem delu poslovnega načrta mora podjetnik razkriti finančne realnosti svojega posla. Pripraviti mora izračun o tem kakšen finančni uspeh je potrebno doseči, da ostane v poslu. Kar pomeni, da mora podjetnik dobro vedeti kakšni so njegovi fiksni in variabilni stroški, ter pojasniti davčne posebnosti njegove dejavnosti. Med fiksne stroške spadajo stroški kot so na primer cena najema poslovnih prostorov in stroški kapitala. Pod variabilne stroške pa spadajo stroški za material, elektriko, itd.
V finančnem načrtu mora podjetnik opredeliti tudi kakšno začetno investicijo potrebuje in koliko časa bo potreboval, da podjetje popolnoma zažene. Določiti mora tudi ceno produktov oz. storitev in izračunati koliko produktov oz. storitev mora prodati, da pokrije fiksne stroške ter koliko jih mora prodati, da začne poslovati z dobičkom.
Poslovni načrt predstavlja tudi zgodbo podjetja
V poslovnih vodah ljudi zanima le kako se podjetja razlikujejo od konkurence ter kako bodo to predstavili potrošnikom. Poslovni načrt je eden prvih dokument v katerem podjetniki predstavijo svoje argumente oz. prednosti in to naredijo v Načrtu trženja.
Imate ključno znanje ali sposobnosti, ki jih konkurenca ne premore? Ste si zamislili oglaševalsko kampanjo, ki bo pripeljala na tisoče strank na vaša vrata? Nameravate ubrati povsem originalno tržno strategijo? V poslovnem načrtu morajo podjetniki odgovoriti na vsa ta vprašanja. Dobro je imeti v mislih, da bodo dokument brali tudi potencialni investitorji, tako da je potrebno navesti vse potrebne argumente, da prepričate o kvaliteti in profitabilnosti vaše poslovne ideje!
Imate pripravljen poslovni načrt in se pripravljate na naslednji korak? Podjetje DATA že 34 let svetuje podjetnikom na začetku njihove poslovne poti. V podjetju DATA imamo lastni računovodski servis in ekipo izkušenih finančnih, davčnih in pravnih svetovalcev. Poskrbeli bomo, da bodo prvi koraki vaše podjetniške poti potekali brez zapletov. Pokličite telefonsko številko 01/600-1530 ali pa nam pišite na [email protected] in se naročite na posvetovanje.