Go to Top

Poletne razprodaje: Na kaj morajo biti pozorni trgovci?

Za sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve veljajo določila Zakona o varstvu potrošnikov in Pravila pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve, ki jih je sprejela Trgovinska zbornica Slovenije. V skladu s temi določbami in pravili velja, da:

  • Poletne razprodaje: Na kaj morajo biti pozorni trgovci?se poletna sezonska razprodaja tekstilnega blaga in obutve ne sme začeti prej kot drugi delovni ponedeljek v mesecu juliju (letos je to 13. julij);
  • datum in trajanje sezonske razprodaje v posamezni prodajalni določi trgovec, vendar lahko razprodaja traja največ 60 dni;
  • podjetje mora razprodajo objaviti na krajevno običajen način, objava mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja tovrstne prodaje;
  • blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in znižano ceno;
  • če je odstotek znižanja objavljen v razponu (npr. od 30% do 50%, ali do 50%), mora najvišji odstotek znižanja (torej 50%) zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji;
  • v primeru, da se trgovec ne odloči za sezonsko razprodajo, pa lahko ponuja popuste skozi daljše časovno obdobje. To so razne akcije, gotovinski popusti, popusti pri plačilu s karticami, ki jih izdaja trgovec, ipd.

Pravica do reklamacije

Kljub znižani ceni pa mora biti blago na razprodaji brezhibno, razen če ni posebej označeno, da gre za blago z napako. V primeru, da se izkaže, da ima izdelek stvarno napako, ima potrošnik pravico uveljavljati reklamacijo, prav tako kot v redni prodaji v času izven sezonskih razprodaj.

DATA info

Željni novega znanja? Preverite brezplačne delavnice in plačljive seminarje!

Vračilo izdelka

V primeru, da ste na razprodaji kupili izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želite imeti, trgovec takega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca pa je odvisno, kako bo obravnaval vašo zahtevo. Če trgovec takšen izdelek zamenja, ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj.

Za nadzor nad upoštevanjem pravil, ki veljajo za sezonske razprodaje so  pristojne lokalne izpostave Tržnega inšpektorata po Sloveniji.

Nepoštena poslovna prakso je kazniva
Na Zvezi potrošnikov Slovenije opozarjajo, da je nepravilno označevanje cen popusta (primeri, ko trgovci tik pred razprodajo cene izdelkov dvignejo in jih nato ob razprodaji znižajo, s tem pa prikažejo višji odstotek znižanja, ki potrošnike zvabi k nakupu) nepoštena poslovna praksa in jo Tržni inšpektorat lahko kaznuje. Ste bili žrtev nepoštene poslovne prakse?

Preberite tudi Zavajajoča poslovna praksa je lahko kazniva.

Pripravila: Anja Grahek


Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja