Go to Top

Kako narediti dober prvi vtis?

Glede na to, da na delovnem mestu preživimo navadno več časa kot doma, je tudi tu koristno ustvariti klimo, v kateri se bomo vsi dobro počutili; mi, sodelavci in naše stranke. V poslovnem svetu je veliki meri prav od našega vedenja odvisno, ali bo stranka zadovoljna, ali bo ostala stranka našega podjetja ali bo šla drugam. Popravnega izpita ni, zato moramo poskrbeti, da bomo naredili dober prvi vtis.

Temeljno pravilo poslovnega bontona je, da smo do drugih vedno obzirni, prijazni in spoštljivi, četudi so to osebe, s katerimi v zasebnem življenju ne bi bili prijatelji.

V poslovnem življenju ob priložnostih in razgovorih, ko se odloča o uspešnosti izdelkov in storitev in o osebni prihodnosti, je veliko odvisno od tega, kakšen prvi vtis naredimo. Ustvarimo ga na podlagi zunanje podobe, narave in govorice.

Kako narediti dober prvi vtis?Nasveti za dober prvi vtis:

  • bodite točni
  • sogovornika glejte v oči
  • prijazno se nasmejte
  • mirno in enakomerno hitro govorite
  • bodite spoštljivi do stranke in sodelavcev
  • bodite mirni, strokovni, samozavestni in zaupajte vase
  • pazite na svoj zunanji videz – bodite urejeni in čisti

S točnostjo sogovorniku oziroma stranki pokažemo, da cenimo njihov čas, zato se moramo točno držati časovnih okvirjev. Na delovno mesto pridemo točno in ne zamujamo na poslovna srečanja.

Da bi se izognili nepredvidenim situacijam, ki bi povzročile zamudo, se na srečanje odpravimo nekoliko prej. Ko pridemo na cilj, ne vstopamo pred dogovorjeno uro. Če se kljub vsemu zgodi, da smo pozni, vstopimo tiho in brez trkanja, se ne opravičujemo ter sedemo na najbližje prosto mesto.

Na isti način sestanek tudi predčasno zapustimo, če je to potrebno. Če na enourni sestanek zamujamo več kot 20 minut, je primerneje, da se ga ne udeležimo. Srečanja zaključimo v dogovorjenem času, saj ima lahko naš sogovornik še druge obveznosti, na katere mora priti točno.

Poslovni bonton je sestavni del znanja in veščin, s katerimi si zaposleni v podjetju pomagajo pri skrbi za stranke in njihovo zadovoljstvo, kakor tudi pri sodelovanju s poslovnimi partnerji. Poslovni bonton in poklicna etika vplivata na dobro ime podjetja, delovno klimo in kulturo podjetja.

Vir: GZS

Pripravila: Anja Grahek


Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja