Evro-inflacija je bila v januarju za 0,6 odstotne točke nižja kot v decembru. To je vsekakor korak v pravo smer pri lanskoletni draginji, posebej pri hrani, pijači in energentih. Kljub temu je za 0,1 odstotne točke višja od pričakovane.
Veste, kakšen regres vas čaka v 2023?
Januarja nekoliko navzdol
Evro-inflacija se je januarja v dvajsetih državah članicah, ki si delijo evro, ustalila pri 8,6 %. To je nižje od decembrske, ko je bila 9,2 %.
Jedrna evro-inflacija rahlo narašča! Je to razlog za preplah?!
Revidirani podatki kažejo morda malo slabšo sliko za Evropsko centralno banko. Jedrna evro-inflacija oz. inflacija dobrin in storitev, ko izključiš volatilne dobrine, kot so hrana in energenti, se je povzpela za 0,1 odstotno točko na 5,3 %. Največ, za 0,2 odstotne točke, so se podražile storitve, kar najbolj skrbi strokovnjake, saj to nakazuje na rast plač. Takšna rast plač bi nakazovala na najhitrejšo rast plač v desetletju, čeprav naj bi realne plače oz. plače popravljene za rast cen, še vedno negativne. Ti podatki so skrb vzbujajoči, saj bi to morda nakazovalo na trend, da se je izvorni inflacijski šok cen energentov razširil na ostale dejavnosti in sektorje gospodarstva.
Minimalna plača v 2023, koliko znaša po novem?
Če evro-inflacija vztraja, bodo rasti obrestnih mer gotove!
Evropska centralna banka (ECB) je od sredine lanskega leta dvignila obrestno mero za 3 odstotne točke. V marcu naj bi ECB po izrečenih obljubah dvignila obrestno mero še za dodatnih 0,5 odstotnih točk in za tem še za dodatnih 0,75 odstotnih točk, kar bi pomenilo da bi pristala nekje v okolici 3,75 %.
Popoldanski s.p. lahko odprete ob redni zaposlitvi!
Dolgoročna evro-inflacija naj bi se gibala pri 2,4 % po mnenju trgov!
Trgi naj bi se nagibali k oceni dolgoročne inflacije v okolici 2,4 %, kar po mnenju bančnikov ni ravno realno in kaže na podcenjevanje trenda gibanja inflacije.
Preberite tudi – Kilometrina 2023 – kakšni zneski veljajo?
Ni le evro-inflacija tista, ki povzroča skrbi bančnikom!
V ZDA se tudi kažejo prvi znaki umirjanja gospodarstva in to bolj kot ne pri potrošnikih. Po podatkih enega izmed največjih trgovskih gigantov Walmart, naj bi potrošniki spremenili svoje navade zaradi inflacije. Tako naj bi več svojega prihodka namenili hrani in dobrinam za takojšnjo potrošnjo in se odvrnili od večjih nakupov. Prodaja tehnične opreme, igrač, nakupov za dom in oblačil ostaja mehka. Enako zgodbo poročajo pri drugih trgovinskih verigah, kot je npr. Target.