Ciljano oglaševanje vsakdan spletnih gigantov, vendar EU skuša to omejiti!
Ciljano oglaševanje je dandanes nekakšna stalnica ter hkrati tudi nekakšen »sveti gral« spletnih oglaševalcev. Ti lahko natančno ciljajo na uporabnike, ki poprej preko spleta iskali določen izdelek ali storitev, ter jim tako prikazujejo le vsebine ponudnikov teh ali podobnih produktov. Temu želi EU narediti konec, saj vidijo v tem škodljivo poseganje v zakonodajo, ki ščiti potrošnike oz. t.i. GDPR zakonodajo. Ta zakonodaja velja pri nas, kot tudi drugje po Evropi. Ciljano oglaševanje na Faceboku je lahko pomembno tudi po ustanovitvi s.p. ali d.o.o. To lahko uredite na naši DATA točki!
Ustanovite podjetje na DATI! Pokličite na 01/600-1530!
Ciljano oglaševanje – kaj to je?
Ciljano oglaševanje je najbolj zastopano v spletnem oglaševanju in prodaji ter predstavlja oglaševanje, ki je natančno usmerjeno v uporabnika z določenimi lastnostmi. Te lastnosti so lahko demografske, kot so spol, starost, etnična pripadnost ali ekonomski status, ali psiho-grafsko osredotočen na uporabnikove vrednote, mnenje, odnos ipd. Ciljano oglaševanje lahko zajema tudi bolj vedenjske spremenljivke kot so npr. zgodovina brskanja prek brskalnika, zgodovina nakupov in nedavno delovanje preko spleta. Slednje je najbolj zastopano pri spletnih socialnih platformah kot je na primer Facebook.
V osnovi naj bi za oglaševalce ciljano oglaševanje in spletni algoritmi predstavljali način odpravljanja navlake oglasov znotraj uporabniške izkušnje in predstavlja bolj fokusirano porabo oglaševalskih sredstev.
Preberite tudi – Kilometrina 2022, kaj se je spremenilo?
Ciljano oglaševanje le z izrecno privolitvijo uporabnika
Že leta so se takšni podatki o spletnih uporabnikih zbirali in prodajali med podjetji. To je potekalo pod pogojem uporabljanju tehnike anonimizacije in agregacije podatkov o uporabnikih. Že leta 2019 pa so strokovnjaki ugotovili, da je slehernega spletnega uporabnika mogoče izredno natančno identificirati že na podlagi 15 anonimiziranih podatkovnih točk pridobljenih na podlagi teh spletnih platform.
Po poročanju medijev bi EU rad pod okvirjem GDPR zakonodaje, zahtevala od Facebooka oz. Mete, naj ne zahteva od svojih uporabnikov avtomatične privolitve v ciljano oglaševanje na socialni platformi. To naj bi izjemno okrnilo privlačnost te platforme za spletne oglaševalce. Facebook se z podobnimi omejitvami že srečuje na mobilnih telefonih proizvajalca Apple, kar je po njihovih besedah že močno vplivalo na njihovo dobičkonosnost.
»Popoldanca« lahko odprete ob redni zaposlitvi!
Tudi drugi spletni portali uporabljajo ciljano oglaševanje, ne le Facebook oz. Meta
Mnogi spletni giganti se lahko za svojo rast lahko zahvalijo zbiranju, obdelavi in prodaji podatkov. Tako pod vprašajem ni dejansko Facebookovo dostopanje do zasebnih podatkov, temveč so tu tudi Google, Linkedin, Twitter itd.
Ciljanega oglaševanja ne koristijo izključno spletni ponudniki. Takšno oglaševanje je tudi del poslovanja operaterjev kabelske televizije ter proizvajalcev mobilnih telefonov in drugih elektronskih naprav.