Opomin dolžniku je v zadnjem času precej aktualna tema. Plačilna nedisciplina je žal postala vsakodnevni spremljevalec slovenskih podjetij.
Opomin bo lažje sestaviti ali pa morda sploh ne bo potreben, če bo račun sestavljen ustrezno. Uporabite naše obrazce za izstavitev računa. Če se soočate z veliko plačilno nedisciplino, predlagamo, da se s svojimi kupci pogovorite o točnih plačilnih rokih in o stroških morebitne zamude pri plačilih. Ko plačnik zamuja s poravnavo računa, svetujemo, da ga najprej pokličete in vprašate, v čem je problem. Morda je enostavno pozabil na plačilo. Omogočite mu nov rok plačila in pošljite opomin šele, če obveznost tudi v drugem roku ni poravnana.
Dober računovodja je lahko pomemben faktor za preprečevanje zamud pri plačilih. Razmislite o tem že ob ustanovitvi podjetja, ki ga lahko na VEM točki Data odprete hitro, brezplačno in enostavno. Če imate bolj specifična vprašanja, vam lahko na tem področju pomagajo tudi naši pravni svetovalci. Pokličite nas na 01 600 1530, dosegljivi pa smo tudi na [email protected].
Podjetniki se pogosto pritožujejo, da so opomini neučinkoviti. A proces opominjanja lahko izboljšate.
Kdaj pošljemo opomin?
Pisni opomin pošljemo dolžniku 7 dni po zapadlosti fakture. S pošiljanjem opominov ne smemo čakati, saj rok plačila pomeni rok, do katerega naj bi bila obveznost najkasneje poravnana. Verjetnost, da bo račun plačan, je z vsakim pretečenim dnem manjša, zato ne smemo odlašati.
Kako pošljemo opomin?
Opomin pošljemo po pošti. Napisan naj bo biti uradno in formalno. Najprej posredujte pisni opomin in šele če ta ni uspešen, naj sledi opomin pred izvršbo. Z opominom pred izvršbo dolžnika opomnimo na možnost izterjave dolga po sodni poti preko izvršbe. O izvršbi bomo pisali v enem od naslednjih prispevkov – ne zamudite ga, naročite se na naše e-novice.
Kakšna naj bo vsebina opomina?
Vsebina opomina z zakonom ni predpisana, koristno pa je, da navedete vse relevantne podatke iz računa, ki ni bil plačan. Postavite tudi naknaden, razumno kratek rok, do katerega pričakujete plačilo.
Kdaj so zamudne obresti opravičene?
Kot upnik ste upravičen do zakonitih zamudnih obresti od glavnice od prvega dne zamude do plačila, vendar v praksi običajno ne gre tako zlahka. Zamudne obresti lahko vseeno izračunate in jih navedete v opominu. Tako dolžnika opomnite, da obveznost narašča. Opomin bo bolj učinkovit – četudi zamudne obresti ne bodo plačane.
Koliko opominov pošljemo?
Koliko opominov boste poslali dolžniku, je vaša odločitev. Razmislite, ali imate veliko strank, ki s plačilom čakajo do skrajnega roka pred vložitvijo predloga za izvršbo. V bistvu en opomin zadostuje, več kot trije opomini pa nimajo smisla, saj izgubljate čas, denar in verodostojnost.
Koliko časa naj preteče med poslanimi opomini?
Časovna dinamika je pomembnejša od števila poslanih opominov. Če namreč pošljete tri opomine vsakih 14 dni, boste morda čakali na plačilo kar dva meseca. Med procesom opominjanja vsekakor preverjajte, ali sploh obstaja realna možnost za plačilo. Lahko se namreč zgodi, da bo dolžnik medtem ko vi pošiljate opomine, prenehal poslovati.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju