Tudi gostinci, trgovci, frizerji, avtomehaniki in vsi drugi, ki račune že izdajate z računalniškimi registrskimi blagajnami, se boste morali pripraviti na davčne blagajne. Gre za vse tiste podjetnike, ki za izdajo računov že uporabljate osebne računalnike, POS blagajne, tablične in prenosne računalnike ali pametne telefone z dostopom do interneta.
Vse spodaj našteto morate opraviti tudi vsi tisti podjetniki ali osebe z dejavnostjo, ki računov doslej še niste izdajali s pomočjo računalniške opreme. Vendar pa boste morali vsi, ki ste zavezanci za uporabo davčnih blagajn in v prehodnem obdobju ne nameravate več uporabljati vezane knjige računov, izbrati tudi ponudnika opreme za davčno potrjevanje računov oziroma elektronsko davčno blagajno, ki je najprimernejša za vaš posel.
Dodatno delo zaradi davčnih blagajn tudi za podjetnike, ki že uporabljajo elektronske blagajne.
- Najprej morate preveriti, ali vaš ponudnik programske opreme za blagajno oziroma izdajanje računov pripravlja nadgradnjo programa v skladu z zahtevami Zakona o davčnem potrjevanju računov. Če vaša vzdrževalna pogodba vključuje dopolnitve programa zaradi prilagoditve zakonskim spremembam, z nadgradnjo predvidoma ne boste imeli dodatnih stroškov.
Elektronskih naprav vam v tem primeru ni potrebno zamenjati. Finančna uprava RS je ravno zaradi tega spremenila tudi zahtevo, da mora biti na vsakem računu QR koda – na računu bodo lahko namesto QR kode tudi črtne kode, ki jih je mogoče natisniti z igličnimi tiskalniki.
Ponudnik programske opreme vam mora namestiti nadgradnjo, ki ne bo omogočala izdaje nepotrjenih ali nepravilno potrjenih računov in bo morala evidentirati vse izpise kopij računov.
- Pridobiti boste morali namensko digitalno potrdilo za davčnega zavezanca. Pridobiti ga bo mogoče od 2. novembra 2015 dalje preko portala e-Davki. Potrdilo bo brezplačno.
- Popisati in označiti boste morali davčne blagajne in poslovne prostore. Podatki o poslovnih prostorih bodo morali vsebovati podatke o davčni številki zavezanca, oznako prostora, identifikacijsko oznako stavbe iz Registra nepremičnin, vrsto premičnega poslovnega prostora oziroma naslov, če gre za nepremični objekt, podatek o proizvajalcu uporabljene programske opreme za izdajanje računov ter datum začetka veljavnosti podatkov. Davčne blagajne bodo morale biti označene z oznako elektronske naprave in oznako prostora.
- V program za davčno potrjevanje računov (davčno blagajno) boste morali vnesti davčne številke zaposlenih, ki bodo izdajali račune ter jim določiti identifikacijske oznake. Na računu namreč ne bo vidna davčna številka fizičnih oseb, ki bodo izdajale račune, vidna pa bo identifikacijska oznaka.
- Sprejeti boste morali interni akt. Sprejeti ga morate preden pričnete izdajati davčno potrjene račune, vendar ga ni potrebno posredovati na Furs.
- Podatke o poslovnih prostorih, oznaki davčnih blagajn in fizičnih osebah, ki bodo izdajale račune, boste morali pred prvo izdajo davčno potrjenega računa posredovati v potrditev na Furs.
- Na vidno mesto v poslovnem prostoru boste morali nalepiti obvestilo za vaše stranke, da morajo vzeti in zadržati račun do izhoda iz poslovalnice.
Niste prepričani ali ste med zavezanci? Zakon predvideva malo izjem, ali ste med njimi pa lahko preverite tukaj in tukaj.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju