Go to Top

Crowdfundinga mnogi še ne poznajo – je torej primeren za vaš projekt?

Crowdfundinga mnogi še ne poznajo

Crowdfundinga najverjetneje še ne poznate tako dobro – a je v tujini že izjemno uveljavljeno. Množično financiranje ali »crowdfunding« je vedno bolj priljubljen način financiranja podjetniških projektov. Lahko gre za najrazličnejše projekte: dobrodelne, umetniške, razvojne, in še marsikatere. Če vam za projekt primanjkuje sredstev, razmislite o množičnem financiranju!

Informativni izračun plače

Pri crowdfunding platformah gre za način financiranja

»crowdfundinga«Gre za internetne platforme, preko katerih namesto, da za zagonska sredstva vzamete kredit ali najdete investitorja, pridobite sredstva s prednaročili izdelkov.

Izvor »crowdfundinga« v konceptu »crowdsourcing«, kar pomeni, da posameznik doseže cilj s pomočjo prispevkov številnih strank. Vse kar potrebuje podjetje je dobra predstavitev, ki bo mikavna za stranke, ter razpisane nagrade, katere bo stranka, ki bo vložila določen znesek, dobila. Če se zbere zadan znesek, je posameznik, katerega se financira, dolžan izpeljati projekt in podeliti nagrade. Na nek način gre za financiranje s prednaročili. Ta vrsta financiranja pa se izkazuje za vedno bolj uspešno povsod po svetu.

Eden bolj uspešnih projektov »crowdfundinga« je definitivno financiranje filma Veronica Mars. Ekipa se je odločila zbrati denar za snemanje filma s pomočjo prispevkov svojih oboževalcev in spletne družabne platforme Kickstarter. Za nemoteno produkcijo so razpisali ciljni znesek 2 milijona evrov, od katerih so 1 milijon zbrali v rekordnih 4 urah. Želeni znesek pa so dosegli v manj kot 12 urah.

podjetniško svetovanje

Je kaj crowdfundinga tudi v Sloveniji?

Prvi slovenski produkt, ki je uspešno zaživel s pomočjo Kickstarter platforme je LL stol, ki se sedaj že uspešno prodaja po celem svetu. Zagonski kapital, katerega je posamezniku težko najti, je mlademu oblikovalcu ponudila prav platforma, preko katere je dobil prednaročila. Poleg zagonskega kapitala pa platforma, kot je Kickstarter, pomaga tudi pri prepoznavnosti po celem svetu.

Želim se prijaviti na e-novice

Do sedaj naj bi bilo na Kickstarterju lansiranih okoli osem slovenskih projektov.Uspešno financiranje kampanj torej dokazuje, da je tudi v Sloveniji mogoče uspešno zagnati svoj namišljeni produkt.

Slaba stran Kickstarterja je, da mora posameznik, ki se želi tam financirati, imeti registrirano podjetje v ZDA. Obstajajo pa prav tako uspešne platforme, na katerih lahko sodelujejo evropska podjetja in posamezniki.

Pripravila Maja Bohar

 


Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja