QR koda je matrična oziroma dvo-dimenzionalna črtna koda, ki se vedno pogosteje uporablja v oglaševalske namene.
QR je kratica za angleški besedi quick response, kar pomeni hiter odziv. Prvotno je bila koda namenjena avtomobilski industriji, saj je bila razvita za potrebe avtomobilskega proizvajalca Toyota leta 1994. Kasneje se je izkazalo, da je koda uporabna tudi na drugih področjih. Iz Japonske, kjer so bili že pred časom vsi telefoni opremljeni s čitalcem za QR kode, uporaba le te počasi prodira tudi v druge dele sveta.
Zakaj QR koda?
Oglaševanje s QR kodo je preprosto. Koda namreč vsebuje URL naslove spletnih strani, kar pomeni, da nam ni treba več prepisovati celotnega URL naslova, tako kot smo to počeli včasih. Uporabnik s svojim mobilnim telefonom posname kodo ter z naloženim programom za branje QR kod sliko obdela. Naprava bo tako sama prebrala URL naslov in obiskala spletno stran. Potrebna programska oprema za branje QR kod je brezplačno dosegljiva za skoraj vse modele telefonov.
Kako do QR kode?
Na spletu je moč najti večje število generatorjev QR kod, ki so brezplačni. Uporabniki si na teh portalih lahko izdelajo svojo kodo, ki lahko vsebuje naslednje elemente: URL spletnega naslova, tekst (slogan, vizitka, izjava, …), telefonsko številko.
Kompleksnost zapisov kode in s tem črnih polj na kodi raste z dolžino vsebovane informacije, zato je potrebna dodatna previdnost, ko kodo tiskamo, saj v nasprotnem primeru ne bo delovala brezhibno. QR kode se dodaja na oglase v revijah, na plakatih in letake, vse pogostejše pa so tudi na izdelkih samih.
Kot ISO standard je bila specifikacija QR kode potrjena leta 2000, več o orisni specifikaciji le te pa lahko najdete na tem linku.
Avtorica: Urška Petrič, Data d.o.o.