Sedaj je uradno, pravi Maneesh Sethi: skrivnost, kako narediti več, lažje in učinkoviteje je, da opravila avtomatiziramo. Namesto, da trošimo energijo s fokusiranjem, raje pretvorimo opravila v navade in opravili jih bomo lažje in dosledneje. Pričnite s spremembo oziroma oblikovanjem jutranje rutine. Zakaj?
Ali kdaj razmišljate o jutranjem umivanju zob ? To je nekaj, kar pač naredite avtomatično in je že del vašega jutranjega rituala. Če si zob ne umijete, je nekaj narobe, nekaj običajnega manjka. Podobno je potrebno razmišljati o nalogah, ki jih morate opraviti. Če npr. jutranjo telovadbo, pisanje članka ali odgovarjanje na maile pretvorite iz naloge v navado, sčasoma ne boste mogli brez nje. Začnete preprosto tako, da že obstoječemu jutranjemu ritualu dodate novo nalogo: npr. po tuširanju, umivanju zob in pitju čaja, 30 minut pisanja člankov. Uspešne podjetnike jutranji rituali uvedejo v uspešen dan.
Kako izdelati jutranji ritual:
Razmislite, kaj resnično želite doseči ? Katera navada, ki jo boste uvedli, bo prinesla najboljše rezultate?
1. Najprej določite, katero nalogo boste pretvorili v navado. V 15 minutah naredite seznam potencialnih
2. Izberite eno. Raziskave kažejo, da je tako najuspešneje. Brez skrbi, ko postane utečena kot navada prva od izbranih nalog, lahko nadaljujete z naslednjo.
3. Smiselno povezujte. Navade je lažje oblikovati z nečim, kar že počnete. Npr. jutranjemu umivanju zob dodajte nitkanje. Podobno lahko oblikujemo nove delovne navade.
4. Dosledno opravljajte novo navado, prisilite se v to vsak dan nekaj tednov. Že ena opustitev bistveno zmanjša možnost, da vaša naloga postane navada, ki jo boste opravljali avtomatično. Pomagate si lahko s stavo, da boste sodelavcem plačali kavo ob vsaki opustitvi.
5. Vztrajajte. Ko je navada vpeljana, boste pogrešali, če ne bo opravljena. In to je namen.
Podjetniki morajo opraviti veliko dela in če ga boste delali avtomatično, boste naredili več in počutili se boste bolje. Uspeh seveda ne bo izostal.
Gre preprosto za opravila, ki jih opravite vsako jutro. Najučinkoviteje, trajno in uspešno.
Vir: Forbes
Pripravila: Simona Dečman, Data d.o.o.