Delo od doma – za tiste, lahko delajo od doma – je po eni strani pravi blagoslov, po drugi pa odraz, v kolikšni meri smo sposobni prenašati moteče dejavnike, kot so hladilnik, televizija, mobilni telefon, družbena omrežja, itd. Čeprav imamo delovno okolje »po meri«, postane ločevanje med delom in zasebnim življenjem še toliko težje.
Marsikdo že v študentskih letih doma enostavno ne more biti bolj produktiven kot pa npr. v knjižnici oziroma tam, kjer so moteči dejavniki zreducirani na minimum. Članek vam bo tako podal nekaj kratkih nasvetov, kako delo od doma napraviti vsaj malenkost učinkovitejše.
Organizirajte si “prehodno” obdobje
Marsikdo se v času prevažanja na delo, jutranje kavice s sodelavci in prebiranjem elektronske pošte »adaptira« do te mere, da se lahko s polno koncentracijo spopade z delovnimi nalogami. Če delate od doma vam tako morda ni potrebno na avtobus, vseeno pa si za uspešnejši začetek dneva lahko uredite ritual, ki vas bo pripravil na nov dan.
Uredite si delovni prostor
Ključno je, da imate delovni prostor oziroma pisarno urejeno tako, da bosta lahko v njej brez težav opravljali svoje delo, ne da bi se pri tem ukvarjali še z domačimi opravili.
Interakcija (v kolikor jo potrebujete)
Pri potrebi po komunikaciji oziroma interakciji z drugimi ljudmi se med seboj lahko precej razlikujemo. Nekateri v času obveznosti dobesedno poniknejo, spet drugi si zelo radi vzamejo čas za klepet in ravno zaradi pomanjkanja interakcije ne zmorejo samotarskega dela od doma.
Zastavite si (smiseln) urnik, katerega se boste držali
Pri delu od doma boste načrtovano najlažje uresničili tako, da si organizirate seznam opravil oziroma ciljev. Z »malo tu, malo tam« filozofijo ne boste prišli daleč. Brez urnika si boste tako vzeli preveč časa za postranske strani, npr. sesanje in pranje, premalo pa za delo.
Pripravil: Gašper Meden