Če v vašem malem podjetju niste (več) sami, ste se najverjetneje že spoznali, da je voditi podjetje z več zaposlenimi precej drugače, kot voditi samega sebe. Koga povabiti v vašo ekipo? Koliko odgovornosti jim zaupati? Naj bodo zaposleni zgolj izvajalci vaših odločitev? Kako podjetje rešuje težave? Kam strmimo? Kaj je tisto, kar vaše rastoče podjetje drži skupaj? Dobrodošli v svet korporativne kulture.
Ne samo za velike
Čeprav ob besedi »korporativno« pomislimo na mednarodne korporacije, ki imajo več deset tisoč zaposlenih, pa lahko o korporativni kulturi govorimo takoj, ko je telo podjetja (korpus = telo, celota) sestavljeno iz več integralnih delov. Kako bo to telo delovalo, je v prvi vrsti odvisno od vas in kulture, ki jo s svojimi odločitvami gradite.
Kje začeti z gradnjo? Če ob vstopu v podjetniške vode niste jasno definirali poslanstva podjetja, je sedaj ključen čas, da ga. Na tej točki se veliko podjetnikov sprašuje, čemu neki bi se trudili s poslanstvom, če pa je jasno, da je to ustvarjanje profita. Pravzaprav ni – profit je zgolj nagrada za uspešno zasledovanje vašega poslanstva, oziroma nujen stranski proizvod podjetja.
Poslanstvo (smoter), ki odgovarja na vprašanje, čemu obstajamo, naj osmišlja in opolnomoči vsako delovno mesto. Da boste podjetju dodali želeno smer, mu je treba določiti tudi (kratkoročnejše) cilje in (dolgoročnejšo) vizijo.
Telo in duša podjetja
Če so zgoraj našteti elementi kot ogrodje telesa podjetja, so vrednote kot duša. Verjetno nam ni potrebno posebej poudarjati, da prava povezanost zaposlenih in podjetja ni telesna, temveč emocionalna. Vrednote zaposlenih so zato v idealnem primeru poravnane s podjetjem in predstavljajo najmanjši skupni imenovalec velikega števila različnih osebkov, ki se počutijo povezane in predane podjetju.
Dobra korporativna kultura rojeva podjetniške zvezde. Nič čudnega torej, da so med najboljšimi zaposlovalci, kar je zelo dober indikator dobre korporativne kulture, vedno znova podjetja, ki so najboljša tudi glede na poslovno bilanco.
Težavna naloga
Kljub temu, da o korporativni kulturi vemo čedalje več, pa je njeno grajenje čedalje težje. V času bliskovitih sprememb se spreminjajo tudi pričakovanja in vrednote zaposlenih, ki jih nekatere okostenele podjetniške strukture ne uspejo več dohajati. Slednje se še bolj izrazito vidi pri mlajših generacijah; če je v generaciji t.i. Baby boomerjev samo 21 % takih, ki bi radi bili sam svoj šef, je ta odstotek pri generaciji X 35 %, pri generaciji Y 46 %, pri t.i, Milenijcih pa kar 54 % (vir: poročilo Carrer Outcome Matter).
Zaupanje v podjetja je na najnižji točki v zgodovini. V ZDA na primer, kljub temu, da kriza še ni popustila, službo vsak mesec prostovoljno zapusti kar 2 milijona ljudi. In razlogi? Kot ugotavlja ameriško svetovalno podjetje Accenture je najpogostejši razlog pomanjkanje prepoznavanja zaslug, sledijo pa mu nestrinjanje z interno politiko podjetja, pomanjkanje občutka opolnomočenosti in nestrinjanje z nadrejenim. Mimogrede – ste opazili, da med razlogi ni nezadovoljstva s plačilom?
Se kot mali podjetnik ukvarjate s podobnimi vprašanji? Ste šele na poti, da postanete mali podjetnik? Kakorkoli že – vedno se lahko obrnete na nas.
Preverite, kako vam lahko pomagamo!
Avtor: Jan Kreuzer