Nastop pred investitorjem je že sam po sebi zahteven, če imate za to časa le pol minute, je naloga toliko težja.
Izraz elevator pitch izhaja iz situacije, v kateri s potencialnim investitorjem stopite v dvigalo, v času vožnje pa imate možnost predstaviti svojo dejavnost in ga prepričati v investicijo. Gre za kratko, prepričljivo predstavitev podjetja, ki v slušatelju nemudoma zbudi iskrico zanimanja.
Dober elevator pitch naj ne bi bil daljši od 20 do 30 sekund, mora pa biti jedrnat, zanimiv in obenem lahek za zapomniti. Seveda mora sporočati kaj dela vas ali vaše podjetje edinstveno.
Vsako podjetje bi moralo imeti sestavljeno kratko predstavitev, s katero bi dostopali ne samo do potencialnih investitorjev, temveč tudi kupcev , sodelavcev in dobaviteljev. Vsaka priložnost predstavitve je edinstvena.
Kljub sami kratki obliki predstavitve, pa priprava le te vzame kar nekaj časa, saj moramo izluščiti bistvo in poudariti lastnosti, ki nas ločujejo od množice.
Prvo vprašanje, na katerega si moramo odgovoriti je, kakšni so naši cilji? Ali bi radi predstavljali podjetje, dejavnost na splošno, ali imamo mogoče kakšen nov produkt, s katerim bi lahko iz poslušalca izvabili zanimanje?
Natančno moramo opisati tudi s čim točno se naše podjetje ukvarja. Osredotočiti se moramo na rešitve težav, ki jih ponujamo. Če le te lahko podpremo z dokazi, statistiko, toliko bolje.
Naslednja točka, ki jo moramo poudariti, je edinstvenost podjetja. Izluščite unikatnost, tisto kar vas ločuje od drugih.
Ko imamo te točke pokrite, se postavimo v kožo slušatelja. Čeprav se trudimo čim bolj natančno opisati, kaj ponujamo, se moramo zavedati, da se vprašanjem na drugi strani ne moremo izogniti. Postavite vprašanja. Odgovor pa naj ne bo le da li ne, saj vam vprašanje odpira spet novo priložnost za predstavitev. Dobro razmislite, kaj lahko poveste.
Ko imamo pred sabo vso potrebno gradivo, ga postavimo v smiselno obliko. Glejte na uro in si ga preberite na glas. Govor ne sme biti daljši od 20 do 30 sekund, saj ne želite izgubiti slušateljevega zanimanja.
Vadite. Večkrat se boste spomnili ponoviti govor, bolje vam bo šel od rok. Vključite še govorico telesa, saj tudi ta ni zanemarljiva.
Avtorica: Urška Petrič, Data d.o.o.