Na vsakoletnem celjskem obrtnem sejmu smo se z obrtniki in s podjetniki pogovarjali o tem, kako jim gre in kaj bi bilo treba narediti, da bi jim šlo bolje.
Razpoloženje med njimi je dobro, ne tarnajo in poskušajo čim več prodati. Žal prvi dan sejem ni bil preveč dobro obiskan, razstavljavcev je bilo precej več kot obiskovalcev.
Podjetje Bučar iz Miklavža na Dravskem polju se ukvarja s predelovanjem kovin in je klasično družinsko podjetje. Zdaj posle prevzema že tretja generacija, torej vnuka ustanovitelja družbe. Zaposlujejo 32 ljudi, lani so imeli 2,9 milijona evrov prihodkov, letos pa jih bo štiri milijone, je povedal Primož Bučar, ki skrbi za prodajo. Kaj je po njegovem recept za podjetniški uspeh? Inovativnost, drugačnost in želja po izstopanju, pravi. Stabilno rast prihodkov so imeli tudi v zadnjih kriznih letih, to pa zato, ker so vzeli vsak posel. Pri Bučarjevih so se v minulih letih sicer spopadali z velikim številom bolniških dni. Težavo so rešili tako, da so vsem zaposlenim, ki na koncu leta niso imeli nikoli bolniškega dopusta, izplačali 600 evrov nagrade, nam je povedal Bučar.
Učili so se iz zgodbe z Vegradom
Podjetje InoxVrbovšek izdeluje izdelke iz nerjavečega jekla in je močno vezano na gradbeništvo. Pozna se nam Vegrad, pravi direktor Zdene Vrbovšek, tam smo izgubili četrt milijona. Ampak so se nekaj naučili. S slovenskimi gradbeniki ne poslujemo več. Če vidim pošto od kakega čudnega gradbinca, kar zbrišem, pravi. Tudi zunaj opažam, da so vse manj resni v Nemčiji in Avstriji. Vsi postajajo čedalje bolj balkanci. Sam poskuša konkurenco prehiteti s tem, da se proizvodov domisli prej kot drugi. Tak primer je denimo pokrov za kanalizacijo, ki je sicer težak 120 kilogramov. A mi ponujamo takega s plinsko hidravliko, ki ga lahko en sam vzdrževalec z malo moči dvigne, pove Vrbovšek.
Vlečnemu konju ne smeš odbiti kopit
Po mnenju Janeza Rihtarja, ki razvija osvetljevalno optiko, smo v Sloveniji podjetnike, ki so vlečni konji, preveč obremenili. Vlečnemu konju ne smeš odbiti kopit, pravi Rihtar, ki kritizira to, da država subvencionira podjetja pred propadom, in hvali to, da daje denar dobrim podjetjem. Z razvojem je lani zaslužil 36.144 evrov. A zakaj se poleg razvoja ne loti še proizvodnje in trženja? Za to bi potem že potreboval ljudi, poleg tega za te stvari že obstajajo firme, ki to delajo, razlaga. Njegove rešitve se lahko uporabijo v prometu (recimo osvetljen znak) in pri gradnji (okna, ki svetijo in tako preprečijo pogled v hišo, ter optični elementi za razsvetljavo prostorov). Rihtarju se trenutno obeta večji posel v Rusiji.
Brez pozitivne energije ni nič
»Če vidim, da pride pošta od kakega čudnega gradbinca, kar brišem,« pravi Zdene Vrbovšek, ki proizvaja izdelke iz nerjavečega jekla in se je s slovenskimi gradbinci že nekajkrat opekel.
Božo Nagode prodaja okna in v 14 letih, odkar ima podjetje PVC Nagode v Postojni, so se njegovi prihodki povečali v povprečju za skoraj desetino. Lani je bilo teh za 4,9 milijona evrov, letos bo podobno, napoveduje Nagode. Kako to doseči? Uspeh se doseže s trdim delom, drugače ne gre. Pa malodušen ne smeš biti, pozitivna energija je pomembna, svoj recept opisuje Nagode, ki dela po 12 ur na dan. V prihodnosti se namerava bolj usmeriti tudi v senčila, ker je tam večja dodana vrednost. Ne slepi se, da bo kdaj zelo bogat, dovolj mu je, da mu ni treba v trgovini gledati, ali nekaj stane evro ali 1,10 evra.
Na sejmu so v veliki meri zastopana podjetja z okoljsko ozaveščenimi izdelki, veliko je uvoznikov solarnih panelov in nizkoenergijske gradnje. Podjetnik Tadej Žimic gradi nizkoenergijske hiše. Lani so njegovi prihodki zrasli za skoraj 200 tisočakov, na 380 tisoč evrov, letos se bo še bolj širil in postavil tudi novo proizvodno dvorano. Meni, da je ključ do uspeha dobro in inovativno delo.
Podjetje Alfa Natura je Matevž Vrhovnik soustanovil, ker je želel združiti dve stroki, ki ju obvlada, to sta lesarstvo in arhitektura. Začeli so lani. Pot do podjetniške zmage po Vrhovnikovem mnenju vodi skozi povezovanje znanja in stroke.
Vir: Finance, 8.9.2011
Avtor: Rok Pikon