Internacionalizacija poslovanja preko spleta je ena najbolj dostopnih možnosti za mednarodno poslovanje. Zelo primerna je za poslovanje v/z EU, ki ima odprte meje, pa tudi ostali trgi so za poslovanje vsekakor vedno zanimivi. Pri tem se je potrebno zavedati, da je svetovni splet sicer univerzalen, toda potrebno je vedeti, da obstajajo razlike v poslovanju med posameznimi državami.
Še pred samim vstopom
Pred vstopom na tuji trg preko spleta je potrebno najprej preveriti :
- kateri so trgi na katerih želi ponudnik nastopiti,
- kdo naj bi bili kupci ponujenega blaga oziroma storitev in njihove navade, običaji, itd.,
- morebitno konkurenco,
- kulturne in zakonodajne posebnosti, kot so npr. pravne in carinske ovire, dostava blaga, dostop do dobaviteljev…
Poskrbite za spletno trgovino
Seveda je pri tem pomembna kakovostna vsebina spletne trgovine z vsemi zakonsko obveznimi objavami in lastnostmi, ki jih zakonodaja terja od ponudnika ali bolje rečeno trgovca.
Za spletno trgovino pa je nadalje pomembna celovita ponudba blaga in storitev, ki vključuje ponudbo, naročilo, plačilo, način dostave in morebitne poprodajne aktivnosti. Pri naštetem je ključno upoštevati naslednje :
- da se predstavi storitve in izdelke v jeziku stranke, v njihovih merah in valuti,
- plačilne metode, ki so jih vajeni kupci, npr. vgradnja Paypala, ki je najbolj priljubljen plačilni sistem, ki za identifikacijo uporabnika uporablja elektronski poštni naslov in ga uporabljamo za prenos srednjih in malih zneskov po spletu,
- da so finančni podatki pošiljatelja, številka kreditne kartice oziroma številka računa prejemniku skriti, kar preprečuje morebitno zlorabo podatkov,
- da se omogoči kontakt z ponudnikom v jeziku stranke, na spletno stran se doda lokalne telefonska številka (Skype).
Spletna trgovina mora predvsem poskrbeti za naslednje tri ključne lastnosti oziroma informacije:
- da so potencialni kupci seznanjeni z varnostjo osebnih podatkov,
- s transparentnostjo plačevanja,
- s svojimi pravicami preden opravijo nakup.
Ne spreglejte našega novega seminarja Internacionalizacija poslovanja preko spletne trgovine s pravno obravnavo.
Pripravila: Sanda Vodičar Horvat in Gašper Meden
Deli na FacebookuDeli na Twitterju