Potrošniki lahko skladno z zakonodajo EU uveljavljajo pri kupcu najmanj dveletno garancijo. V nekaterih državah je lahko določen tudi daljši zakonski garancijski rok. Ko potrošnik kupi izdelek se odnos med podjetjem in stranko še ne zaključi. Tudi po dostavi izdelka je podjetje še vedno deloma odgovorno, če se izkaže, da ima izdelek napako. Proizvajalci in uvozniki so tudi odgovorni za škodo, ki je posledica napake na izdelku. Če napaka kupcu povzroči škodo (smrt, poškodba, škoda na osebnih stvareh itd.), lahko to za podjetje pomeni hude težave.
Zato mora podjetje predvsem skrbno paziti pri:
- proizvodnji končnih izdelkov,
- proizvodnji delov, ki se vgradijo v drug izdelek,
- uvoz izdelkov v EU za nadaljnjo prodajo.
Stranka oz. potrošnik lahko uveljavlja reklamacijo izdelka v obveznem garancijskem roku, določenem z zakonodajo EU:
- če izdelek ne ustreza opisu izdelka ali če so njegove lastnosti drugačne od modela, ki je bil oglaševan oziroma predstavljen kupcu;
- če izdelek ne ustreza svojemu namenu (bodisi standardnemu namenu bodisi namenu po naročilu kupca, ki ga je podjetje sprejelo);
- če izdelek nima lastnosti in kakovosti, ki se običajno pričakujejo od izdelkov te vrste;
- če je treba izdelek pred uporabo montirati in ga je napačno montiral prodajalec ali kupec, zaradi neustreznih navodil za montažo.
Če prodajalec stranko vnaprej obvesti, da ima izdelek napako oz. nima zagotovljene kakovosti, stranka ne more uveljavljati reklamacije zaradi te napake.
Pravice kupca v primeru napake
V primeru napake na izdelku ima kupec brez dodatnih stroškov (za poštnino, popravilo, stroške materiala itd.) pravico do:
- popravila izdelka,
- zamenjave izdelka,
- znižanje kupnine,
- odpovedi pogodbe in vračila celotne kupnine.
Več o samih garancijah za potrošnike v EU boste izvedeli tudi na seminarju Internacionalizacija poslovanja preko spletne trgovine s pravno obravnavo.
Pripravila: Sanda Vodičar Horvat
Deli na FacebookuDeli na Twitterju