Šef – vodja oddelkov se večkrat znajde v težki nalogi kako doseči visoko zastavljene cilje. V takšnih situacijah se znajdejo pod stresom, kar jih pripelje do tega, da včasih izrečejo stvari, ki jih ne bi smeli.
Združenje mladih podjetnikov (Young Entrepreneur Council YEC) je vprašal vodje 17 hitrorastočih podjetij česa vodje nikoli ne bi smeli izreči. Seveda je pri sami komunikaciji v odnosu šef – delavec pomemben tudi ton ter okoliščine komunikacije:
- Naše stranke me živcirajo: Kljub temu, da imamo opravka z zahtevnimi strankami ter na nas pritiskajo z nerealnimi roki, nikoli ne smemo reči, da nas določena stranka nervira. S tem bomo dali znak našim podrejenim, da je stranka manj pomembna in da ni potrebno, da se potrudijo za njo. A ne pozabite – v teh časih je pomembna vsaka stranka. – Vinny Antonio, President, Victory Marketing Agency
- Jaz sem šef: Nihče ne želi delati v kolektivu, kjer se ne počuti podrejenega. Vsaka sprejeta odločitev znotraj oddelka bi morala biti dialog med zaposlenimi in šefom. Tudi, ko sprejmete določeno odločitev, naj ta ne bo utemeljena zgolj z “tako bo, ker sem jaz šef”. – Geoffrey Stenrick, President, SimpleRay
- Preveč sem zaposlen: Ta izjava kaže na pomanjkanje empatije do potreb vaših zaposlenih. S tem stavkom svojim zaposlenim date vedeti, da niso dovolj pomembni. Če ste preveč zaposleni, svoje podrejene prosite, da naj se na vas obrnejo nekoliko kasneje, ko boste imeli več časa za njih. – Joshua Konowe, Founder & CEO, Uppity
- Povejte mi najnovejše trače: Kot vodja oddelka morate biti pazljivi na kulturo na delovnem mestu. Trači na delovnem mestu ne smejo biti dovoljeni, vi ste tisti, ki jih morate ustaviti. – Allie Siarto, Co-Founder, Director of Insights, Loudpixel
- Kaj je narobe s tabo: tudi če vaš zaposleni naredi napako, ga nikoli ne napadite s takim stavkom. S tem stavkom boste zamajali zaupanje v njegovo delo. – Kelly Azevedo, Founder, She’s Got Systems
- Ti si edini, ki ima težave: S takim stavkom boste izolirali svoje zaposlene, kar ne bo dobro vplivalo na klimo med zaposlenimi. -George Mavromaras, ustanovitelj in predsednik, Mavro Inc Praetor Globalno
- Me ne zanima: Kot vodjo vas mora zanimati vse kar se dogaja v vašem podjetju. Če vas ne zanima določena stvar, zakaj menite, da bo vaše podrejene. – Josh Weiss, ustanovitelj in predsednik, Bluegala
- Delaj to, kar jaz ne bom: vodja mora včasih poprijeti za vsako opravilo, da bo delo opravljeno. Svojim podrejenim nikoli ne dajajte dela, ki ga ne bi opravili tudi sami. Če se določenemu opravilu vaši podrejeni izmikajo, se ponudite kot asistent in tako postavite vzgled vašim podrejenim.
- Ne prepiraj se z mano: včasih se glede določenih stvari ne boste strinjali s svojimi podrejenimi, ampak vseeno jim dopustite, da izrazijo svoje mnenje ter ga argumentirajo. Poslušanje še drugih vidikov je bistveno za poslovno rast. – Ben Lang, Founder, Mapped In Israel
- Vedno delamo tako: Čeprav že več let delate po istem postopku, to ne pomeni, da ga ni mogoče izboljšati. Usposobite svoje zaposlene, da bodo znali razmišljati inovativno. -David Adelman, ustanovitelj in direktor, Reel Tribute
- Bom že jaz naredil: podjetje ne bo moglo zrasti, če boste vse hoteli narediti sami. Če boste vedno vse težavne situacije urejali sami, vaši zaposleni nikoli ne bodo samostojni. Dajte svojim zaposlenim možnost, da se izkažejo. – Robert Delossantos, CEO, Sky High Party Rentals
- Dobro ti gre: Če vas delavec vpraša za povratne informacije, ga ne odslovite z “dobro vam gre”. Delavec želi vaše iskreno mnenje v želji, da se izboljša in napreduje. – Susan Strayer LaMotte, Founder
- To je moje podjetje: Je že res, da je to vaše podjetje, vendar pa so k njegovi rasti (ponavadi) pripomogli tudi vaši sodelavci – Mary Ellen Slayter, Founder/Managing Director, Reputation Capital
- To je tvoj problem: Delitev odgovornosti z zaposlenimi je pomembno za vzdušje v podjetju ter boljšo delovno storilnost. Zato ni “tvojih problemov” ampak so le “naši problemi”. – Michael Mayernick, Co-founder, Spinnakr
- To je le majhna stranka: Svojim podrejenim nikoli ne dajajte občutka, da so določene stranke manj vredne. Tak način komuniciranja vas definira kot podjetje s slabo uporabniško izkušnjo, poleg tega pa lahko pripelje do nesoglasij med zaposlenimi kdo bo delal za katero stranko. – Caitlin McCabe, Founder & CEO, Real Bullets Branding
- Potrebujemo PR: seveda je PR pomemben, vendar je še bolj pomembno, da so vaši zaposleni vaš PR- zaposleni se morajo vedno truditi za boljši izdelek ali storitev. – Phil Chen, Co-Founder / Principle Systems Architect, Givit
- Ne zanima me vaše mnenje: gre za zelo negativen stavek, ki zavira konstruktiven dialog in kaže na nedojemnljivost za druga mnenja. – Andrew Angus, CEO, Switch Video
Še en namig – ko želite pohvaliti svojega delavca, ga pohvalite javno pred ostalo ekipo, ko pa ga želite opozoriti na njegove napake, pa to storite na samem.
Pripravila Alenka Bizilj, DATA
Vir: LinkedIn