Večina tistih, ki se odloči za samostojno podjetniško pot, se zaradi vsestranskosti in nižjih stroškov odloča za spletno trgovino na svoji spletni strani. Razen, če imate dovolj pravniškega in tehničnega predznanja na tem področju, se lahko kaj hitro zaplete že na prvem koraku, t.j. odprtju.
Tudi na tem področju je potrebno upoštevati obsežno zakonodajo in sicer naslednje tri zakone:
- Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot),
- Zakon o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT),
- Zakon o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno (ZPDZC).
ZVPot še pred samo sklenitvijo pogodbe predvideva vrsto predpisov, kot npr. poslovanje v izključno slovenskem jeziku ter vrsto tehničnih, pravnih in detajlov o transparentnosti. Definirane so kot pogodbe o dobavi blaga na daljavo, pri kateri se za sklenitev uporablja izključno eno ali več sredstev za komunikacijo na daljavo. V primeru spletne trgovine je to kakopak internet.
ZVPot še posebej izpostavlja podatke, ki morajo biti na voljo potrošniku, kot so sedež podjetja, lastnosti blaga, stroški dostave, ureditev plačila, izdaja potrdila, itd.
Zakon o elektronskem poslovanju na trgu ali ZEPT določa obveznosti prodajalca samega načina poslovanja. Potrošniku mora biti omogočena uporaba ustreznih, učinkovitih in dostopnih elektronskih sredstev, s katerimi lahko prepozna in popravi napake pri vnosu pred oddajo naročila.
Več koristnih in praktičnih napotkov v zvezi s spletno trgovino lahko izveste na seminarju, ki ga izvajamo v našem podjetju z naslovom Kako uspešno tržimo na spletu?
Pripravil: Gašper Meden