Z menjavo blaga je mogoče nove posle, razširiti sodelovanje in pridobiti dostop do virov, ki so nam iz različnih razlogov nedostopni, hkrati pa iz istih razlogov ponujamo lastne vire. Tega, nedenarnega poslovanja se poslužujejo tudi nekatere korporacije, kot je npr. Coca Cola. Zato se ne gre čuditi, da so postale mreže nedenarnih izmenjav tako priljubljene.
Do posla lahko pridemo tudi brez denarja, pri tem pa moramo biti previdni, v kaj se sploh podajamo. Vendar pa na ta način lahko pridobimo nove stranke oziroma oplemenitimo medsebojno zaupanje, se rešimo zalog, novi »denarni« tok pa poteka brezhibno.
Na ta način lahko privarčujemo denar, vendar je potrebno biti zelo pozoren pri samih dogovorih. E ponazorimo s preprostim hipotetičnim primerom: podjetje X tako lahko vzame storitve od podjetja Y, poplača pa jih s svojimi izdelki, katere potrebuje podjetje Z. Ko sklepamo pogodbe, moramo biti posebej pozorni na:
- Sklenitev pisnega dogovora z vsemi določili (želenimi rezultati, terminskimi plani, odgovornostmi,..), da kasneje ne pride do nesporazumov in nejasnosti.
- Preverjanje partnerja z referencami; poskrbite, da ne boste kasneje na zgubi.
- Enakovredno ovrednotenje vrednosti blaga/storitve za katerega sklepate posel (upoštevajte porabljen čas za izdelavo, pozanimajte se o tržni vrednosti blaga/storitve,..)
- Opredelitev možnosti reševanja konfliktov v primeru reklamacij.
Pripravil: Gašper Meden