V oceanu je na milijone majhnih rib, ki plavajo zelo dobro, čeprav je tam tudi ogromno velikih. Medtem, ko so slednje počasne in toge, so majhne hitre in odzivne. Ker se v moči ne morejo primerjati z velikimi, si raje poiščejo zavetje na področjih, kamor velike ribe ne morejo – in tam blestijo. Približno podobno je s podjetji. Poznate pet glavnih prednosti»malih podjetniških rib«?
1. Osebni odnosi
»Nič osebnega, samo posel,« je miselnost, ki jo raje prepustite velikim multinacionalkam. Mala podjetja imajo odlično infrastrukturo, da namesto površinskih poslovnih odnosov razvijejo globljo povezanost s kadri, poslovnimi partnerji in strankami. Občutek osebne povezanosti je lahko ogromna prednost za podjetje.
2. Fleksibilnost
Odsotnost zapletenih procedur, pretirane hierarhije in dejstvo, da se posel zanaša na manjše število oseb, pomeni, da se malo podjetje lahko hitro prilagodi na zahteve okolja. Tovrstna fleksibilnost pomeni občutno prednost proti velikim podjetjem.
3. Inovacije
Z roko v roki s fleksibilnostjo in odzivnostjo na potrebe gredo tudi inovacije. Če nove ideje ne potrebujejo odobritve na petih različnih stopnjah podjetja, je možnost, da sploh vzklijejo, veliko večja.
4. Nizki fiksni stroški
Velika podjetja imajo velike fiksne stroške (elektrika, gorivo, varovanje, računalniška oprema, najem oziroma vzdrževanje velikih poslovnih prostorov itd.), kar pomeni veliko breme, ki ga enostavno morajo kompenzirati z ekonomijo obsega. Nasprotno so lahko fiksni stroški malega podjetja izjemno majhni, kar posledično pomeni, da se bo poznala res vsaka prodaja.
5. Nišni trgi
Tržne niše za velika podjetja, ki za ekonomsko upravičenost potrebujejo velik obseg prodaje, največkrat niso zanimive, oziroma jih zaradi svoje togosti enostavno ne napadejo. Nasprotno pa se mala podjetja, kar je logična posledica vsote vseh prej omenjenih prednosti malih podjetij, odlično znajdejo v tržnih nišah.
Zaplavajte skupaj z nami – tukaj smo, da vam pomagamo!
Avtor: Jan Kreuzer