Naj za vsak primer takoj opozorimo, da v prispevku ne bomo razkrili konkretnih idej, ki vam lahko prinesejo zagonska sredstva. Žal. Ampak ne, v naslovu ni prišlo do napake. To bomo pojasnili malce pozneje, najprej pa si pobližje oglejmo zagonska sredstva, ki so nam na voljo. Osredotočili se bomo na pridobivanje finančnih sredstev, saj so ta najbolj iskana in tudi najbolj zaželena.
>>> Ima vaša ideja potencial za zagonska sredstva? Preverite na našem brezplačnem izobraževanju!
Najprej se delijo po vrsti sredstev, in sicer poznamo nepovratna sredstva oziroma subvencije (te si želijo vsi) in povratna sredstva oziroma kredite ali posojila (večna druga izbira vseh podjetnikov, za precejšen del pa tudi neizbira). Naprej pa se finančna sredstva delijo po namenu, in sicer za kaj jih boste porabili. Kategorij je več, ampak običajno gre za različne naložbe, razvoj izdelkov ali storitev, zaposlovanje in izobraževanje kadrov ter podporo trženju. Dobite jih lahko prek razpisov (težko), investicij (zelo težko) ali kreditov (vmesna pot). Daleč najbolj zaželeno je pridobivanje sredstev prek razpisov, čeprav lahko več sredstev dobite z investicijami.
Vrnimo se zdaj k naši »napaki« v naslovu. Vsekakor drži, da večina ljudi išče zagonska sredstva za svoje ideje, ampak skoraj vsi med njimi pogosto nekaj pozabljajo: niso vse ideje primerne za financiranje! Zato bomo, čeprav zveni neobičajno, tokrat govorili o idejah, ki vam lahko prinesejo denar.
>>> Bo vaša poslovna ideja uspešna? Preden poskrbite za ustanovitev podjetja in idejo realizirate, obiščite naše brezplačno izobraževanje Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo. Dobili boste veliko koristnih informacij!
Kje lahko dobim zagonska sredstva?
Finančne spodbude lahko dobite od javnih investitorjev, EU oziroma države (subvencije in krediti), ali pa zasebnih (investicije in posojila). Z obojimi podpišete pogodbo in oboji bodo za svoj denar hoteli določene rezultate. Je pa velika razlika v tem, kakšne ideje financirajo eni in drugi; še posebej, ko gre za zagonska sredstva.
Zasebnega investitorja boste le z idejo namreč zelo težko prepričali, saj jih zanima izključno dobiček oziroma donosnost naložbe. Namen investicije je praktično vedno rast podjetja, zato svoj denar po navadi vlagajo le v podjetja, ki imajo idejo že realizirano (torej delujoč produkt ali storitev) in z njo ustvarjajo prihodke. Res pa jim je skoraj popolnoma vseeno, s čim in kako ustvarjate te prihodke; pomembno je le, da jih je čim več.
Država se obnaša popolnoma drugače, saj vam prek svojih strategij in ukrepov (razpisi) neposredno sporoča, kakšne ideje, izdelke in storitve (produkte) bo spodbujala. In tu leži vaša velika priložnost, da že pri zasnovi svoje ideje, če se seveda želite potegovati za zagonska sredstva, upoštevate ključna načela uspešne razpisne prijave:
- Inovativnost; produkt mora biti nov ali pa povečevati produktivnost oz. nižati stroške.
- Tržni potencial; zanj morate imeti dovolj velik trg z zadostno kupno močjo.
- Družbena in okoljska naravnanost; kakršen koli pozitiven vpliv na okolje ali družbo prinaša precejšno prednost pri izbiri pri večini razpisov!
- Zaposlovanje; cilj prav vsakega razpisa je ustvarjati nova delovna mesta.
- Misli globalno; lokalno absolutno ni več dovolj, delovati morate vsaj na EU ravni.
Najpomembnejši nasvet pa je: svojo poslovno idejo morate temeljito razdelati – torej vsaj s tržnega, izvedbenega, finančnega, tehnološkega in organizacijskega vidika! Zagonska sredstva država podeli najprej najbolj inovativnim idejam, nato pa tistim z najboljšim tržnim potencialom, ki bodo ustvarila največ delovnih mest. To upoštevajte že pri zasnovi ideje.
>>> Kaj morate storiti, da bo vaša poslovna ideja primerna za (so)financiranje?
Avtor besedila je Uroš Malbašić, DATA d. o. o.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju