Imate odlično poslovno idejo za izdelek, s katerim mislite, da lahko osvojite srca (in denarnice) svojih kupcev? Ali mislite, da lahko ponudite storitev, ki je ni še nihče ponudil, kupci pa jo nujno potrebujejo? Kaj še čakate? To je vaša priložnost. Ne ozirajte se nazaj, zgradite posel!
Ko bi le bilo vse tako lahko! Preden se prestavite v višjo predstavo, morate ugotoviti ali res obstaja trg za vaš izdelek ali storitev in kako ga prilagoditi svojim potencialnim kupcem. Kako to ugotovite? Čisto preprosto – opraviti morate tržne raziskave.
Mnogi lastniki podjetij zanemarjajo ta ključni korak v razvoju izdelka, ker ne želijo slišati negativnih povratnih informacij. Prepričani so namreč, da so na njihovem trgu kupci, ki nujno potrebujejo njihov izdelek ali storitev.
Nekateri podjetniki se ne spuščajo v raziskovanje trga, ker se bojijo, da bo predrago. Poleg vseh ostalih stroškov ob ustanovitvi podjetja, so raziskave le še dodatna poraba denarja. Kljub zavedanju, da raziskava trga lahko pomeni smrtno obsodbo za vaš izdelek ali storitev.
Torej, kaj točno je tržna raziskava?
Preprosto povedano, to je način zbiranja informacij, ki jih lahko uporabite za reševanje ali izognitev težavam pri trženju. Dobre tržne raziskave vam dajo podatke, ki jih potrebujete, da pripravite dober poslovni načrt za vaš izdelek ali storitev. To vam omogoča, da opredelite specifične segmente trga, ki vam pomagajo ustvariti identiteto za vaš izdelek ali storitev in jo ločiti od vaših konkurentov. Tržne raziskave vam med drugim pomagajo tudi izbrati najboljšo geografsko lokacijo za začetek vašega novega posla.
Kaj in kako raziskujemo?
Najprej se osredotočite na panogo, v kateri želite poslovati. Preverite najnovejše trende ter primerjajte statistiko in rast v panogi. Katera področja se širijo in katera območja nazadujejo? Kako tehnološki razvoj vpliva na izbrano panogo? Kako lahko tehnološki razvoj izkoristite v prid vašemu podjetju? Uspešna in stabilna panoga je ključnega pomena, saj najbrž ne želite začeti z novim podjetjem, na področju, ki je v zatonu.
Tržne raziskave morate začeti z raziskavo trga. Temeljita tržna raziskava vam bo pomagala narediti razumne napovedi prodaje za vaš izdelek oziroma storitev. Pri tržni raziskavi morate določiti do kje segajo meje vašega trga in preučiti značilnosti porabe prebivalstva na tem območju. Kupna moč prebivalstva je odvisna od povprečnega dohodka na prebivalca, stopnje brezposelnosti in ostalih demografskih dejavnikov. Preverite obseg prodaje izdelka ali storitve, ki je podobna vaši. Zadnje vprašanje, na katerega si morate odgovoriti je, koliko celotnega obsega prodaje lahko pridobite?
Jasnejšo sliko o konkurenci dobite, ko raziščete industrijo in potrošnike trga. Ne podcenjujte število konkurentov in imejte v mislih tudi morebitne konkurente v prihodnosti. Razmislite o prednostih vašega izdelka oziroma storitve. Berite knjige, brskajte po spletu, poiščite članke in uporabite vse vire, s katerimi lahko raziščete svoje konkurente. Za podjetja v državni lasti lahko dobite letna poročila, s pomočjo katerih lahko preverite uspešnost podjetja ter njihove načrte za prihodnost.
Vsekakor velja razmisliti o raziskavah trga, saj so naložba v vašo prihodnost. Če boste naredili potrebne prilagoditve za vaš izdelek ali storitev zdaj, boste prihranili denar na dolgi rok. Preden začnete s tržnimi raziskavami, je priporočljivo, da se sestanete s svetovalcem, ki vam bo dal potrebne informacije, vas usmeril in pomagal pri prvih korakih pri raziskavi trga.
Lepo vabljeni tudi na naš seminar Kako pridobiti in zadržati kupca ter marketinški načrt, kjer vas bomo seznanili z vsemi pomembnimi sestavinami marketinškega načrta, katere lahko uspešno uporabite v praksi.
Pripravila: Anja Grahek
Deli na FacebookuDeli na Twitterju