Tretja skupina ključev po metodi 20 ključev za izboljševanje poslovanja poskrbi za zmanjšanje stroškov ter povečanje produktivnost. Obsega pet ključev 13., 14., 6., 17. in 19.
13. ključ – Odpravljanje vseh izgub
S tem ključem zmanjšamo delež časa v katerem zaposleni opravlja potratne aktivnosti ter povečamo delež časa v katerem zaposleni izvaja aktivnosti, ki so jih kupci pripravljeni plačati.
14. ključ – Spodbujanje izboljšav
Najboljše so izboljšave, ki jih za svoje delovno mesto predlagajo zaposleni. Ključ 14 namreč vzpodbuja zaposlene, da razmišljajo o izboljšavah. Pripročljivo je, da se za vsak oddelek pripravi kratek sestanek na katerem zaposleni redno predlagajo izboljšave delovnega procesa.
6. ključ – Vrednostna analiza delovnih postopkov
Vse aktivnosti, ki ne ustvarjajo vrednosti, so izguba. Zato je potrebno analizirati vse delovne procese, da se ugotovi, kateri so tisti postopki, ki prinašajo izgubo. Tudi pri tem ključi morajo aktivno sodelovati vsi zaposleni ter stremeti k optimizaciji delovnih postopkov.
17. ključ – Upravljanje učinkovitosti
Ta ključ želi zaposlenim približati pojem učinkovitosti in jim pokazati njihov prispevek k uresničevanju ciljev. Ko se zaposleni zavedajo svojega prispevka, se poveča pripadnost zaposlenih na vseh nivojih.
19. ključ – Varčevanje z energijo in materialom
Prvi korak z zmanjševanju stroškov je ovrednotenje stroškov in materiala ter njihova predstavitev zaposlenim. Tako se tudi delavci zavedajo vpliva varčevanja na celotne stroške poslovanja in poslovni rezultat. Ko vzpostavimo zavest o varčevanju, lahko pričnemo izvajati izboljšave.
20 ključev za izboljšanje poslovanja
Izboljšanje dinamike poslovanja – 1. skupina ključev
Izboljšanje kakovosti poslovanja – 2. skupina ključev
Pripravila Alenka Bizilj, DATA