O tem kaj so crowdfunding platforme in kako je nekaterim slovenskim in tujim »inovatorjem« preko teh uspelo realizirati svoje zamisli smo že pisali v članku “Kako do financiranja vaše ideje“. Danes pa vam bomo na kratko predstavili tudi pogoje sodelovanja ter predstavili razliko med financiranjem preko CF platform, bank ter poslovnih angelov.
Pogoji sodelovanja
Za predstavitev vašega projekta imate na voljo mnogo različnih crowdfunding platform. Za sodelovanje v najbolj uspešni platformi za množično zbiranje sredstev, Kickstarter, velja pravilo, da morate imeti registrirano podjetje v Veliki Britaniji ali Združenih državah Amerike. Če nimate možnosti, da bi registrirali podjetje v omenjenih državah, je zelo uspešna platforma za CF IndieGoGo, ki deluje znotraj evropskega prostora, ter še mnogo ostalih.
Trajanje objave projekta
Za večino CF platform velja, da je projekt na njej objavljen 30 dni. Prijavljen projekt pred objavo pregleda komisija, ki okvirno pregleda projekt ter ga oceni ali je sploh primeren za sodelovanje, vendar pa ne prevzame odgovornosti v primeru zlorab.
Če ste ocenili, da ste zbrali dovolj denarja, lahko kampanjo kadarkoli prekličete. V primeru, da vam uspe zbrati željen znesek, nato pa se odločite, da projekta ne boste izpeljali, ste dolžni svojim podpornikom povrniti njihovo investicijo.
Izbrati banko, crowdfunding ali poslovnega angela?
Prednost crowdfundinga je v tem, da omogoča nov inovativen dostop do financiranja in da v večini primerov za razliko od financiranja bank, vložkov ni potrebno vračati (razen v obliki nagrad). Mlado podjetje je lahko financirano tudi s strani poslovnih angelov. Poslovni angel je podjetje ali posameznik, ki pomaga mladim podjetjem pri financiranju in ponavadi za vložek v podjetje zahtevajo precejšen delež podjetja. Medtem pa večina CF platform pa ne zahteva deležev v projektih. Posojila v bankah so ponavadi težko dosegljiva, še posebej mladim “neuveljavljenim” podjetjem. Če že podjetje dobi posojilo, potem mora vračati visoke obresti. Ena možnost za financiranje so tudi razpisi za sredstva, ki pa zahtevajo veliko birokracije in dokumentacije in določene lastne vire, medtem ko je postopek pridobivanja sredstev prek CF enostaven, avtorjem pa sredstev predhodno ni potrebno zbrati.
Predstavitev na trgu
Poleg samega financiranja projekta, vam sodelovanje na CF platformah, omogoča tudi (brezplačno) predstavitev izdelka/storitve na trgu. Tako boste že preko CF platform dobili vpogled koliko je vaša storitev tržno zanimiva.
Nagrada
Večina CF platform kot enega temeljnih pogojev, da lahko preko njihovih platform vodite množično financiranje svojega projekta, postavljajo zahtevo, da prijavitelj svojim potencialnim podpornikom zagotovi nekakšno nagrado. Te so lahko v kakršni koli povezavi z izdelkom, ocenjene pa so glede na velikost vložka, ki so ga financerji vložili. V kolikor investitorjev ne more oskrbeti z nagradami, mora tem povrniti njihovo investicijo.
Dobro raziščite in razmislite
Preden se lotite projekta in ga prijavite na katero od crowdfunding platform raziščite tržišče in dobro preverite ljudi s katerimi boste pri realizaciji projekta sodelovali. Preverite katera platforma bi bila najbolj primerna za vašo dejavnost, preverite ali na tržišču že obstaja kaka podobna storitev ali izdelek, razmislite ali ste sposobni distribuirati nagrade, ali imate ob sebi ekipo, ki vam stoji ob strani.
Ideja crowdfundinga je vsekakor privlačna in ima za seboj mnogo uspešnih zgodb, tudi slovenskih. Mogoče pa bomo ravno o vaši ideji brali kot o naslednji slovenski zgodbi o uspehu.
Pripravila Alenka Bizilj, DATA