Torej: ste mali podjetnik. Vaše podjetje se ukvarja s proizvodnjo produktov ali nudenjem storitev. S pomočjo vaše dejavnosti zadovoljujete potrebe končnega kupca ali drugega podjetja. Postavili ste prodajno spletno stran, katere naslov ste, poleg bolj ali manj rimajočega se slogana in telefonske številke, objavili tudi v tiskanem oglasniku in na lokalnem radiu. To je pravzaprav vse, kar lahko (poleg vestnega upravljanja vašega dela) naredite, mar ne? Še zdaleč ne!
Zaposlite … vsebino
Tudi če vaše marketinške aktivnosti vključujejo še druga prodajna orodja, ste najverjetneje spregledali ogromen marketinški potencial, ki ga nevede že imate v svojem podjetju: vsebino. Ne glede na to, kaj delate, je slednja skrita povsod – v informacijah, znanju, procesih, razumevanju strank ipd. Zakaj vsebine ne bi zaposlili?
O vsebinskem marketingu
Potencialno stranko od druge naključne osebe ločujejo potrebe po nečem, kar ji lahko ponudite. In – sprijaznite se – obstaja velika verjetnost, da nobena izmed kompleksnih in abstraktnih potreb pri vaših potencialnih strankah ne sproži avtomatizirane reakcije, ki jih že v naslednjem koraku nekritično vodi v nakup vašega izdelka ali storitve. Distanco med vami in potrošniki lahko odstranite tako, da njihove potrebe, želje, življenjske sloge, vrednote ipd., kontinuirano naslavljate z relevantno vsebino. Če boste uspešni, boste s strategijo vsebinskega marketinga dosegli vpliv na pravzaprav vse marketinške kazalce. In da – vsebina lahko potrošnika pripelje tudi do blagajne. Večkrat.
Oblika vsebine
V času nepreglednega števila različnih komunikacijskih kanalov, novih medijev in orodij, lahko vsebina zavzame prav toliko oblik. Relevanten vsebinski nagovor lahko nosi blog zapis, članek v (lastni) reviji, objave na družabnih omrežjih, video, infografika, priročnik, dogodek, e-novičnik, mobilna aplikacija itd. V relevantno vsebino lahko spremenite več, kot si mislite. Z malo kreativnosti se da vsebino najti tudi tam, kjer ne bi pričakovali. Če ne verjamete, si poglejte eno epizodo kratke internetne oddaje, ki jo že sedmo leto pripravlja podjetje Blendteck (spodaj).
Kje začeti?
Čeprav je dober vsebinski marketing kompleksen, strateški in dolgoročno naravnan in med drugim lahko povezan tudi z večjimi finančnimi investicijami, lahko prve korake v vsebinskem marketingu dela tudi mali podjetnik. Spoznajte kdo so vaši kupci, kaj delajo, kakšne so njihove vrednote, katere medije uporabljajo ipd. Vprašajte se kakšna vsebina jih zanima. Izberite relevantne kanale, do katerih lahko dostopate. Ne prodajajte, temveč ponudite relevantno vsebino, ki bo med vami in potrošnikom gradila odnos. In ne pozabite: Rim ni bil zgrajen v enem dnevu.
Iščete več podjetniških nasvetov?
Vas zanima še več?
Oglejte si, kaj o tematiki pravi strokovnjak za vsebinski marketing, Nenad Senić:
Avtor: Jan Kreuzer