Ključni indikatorji uspeha so pomembni za podjetnika in podjetje, saj vam analiza le-teh omogoča hitro oceno napredka v primerjavi z izmerljivimi cilji.
Oznaka KPI (Key Performance Indicators) pomeni ključni pokazatelji uspeha podjetja. Gre za izbor pravih, glavnih kazalnikov, ki so pomembni za merjenje uspešnosti podjetja. Vsak podjetnik mora znati identificirati te ključne indikatorje za svoje podjetje. Glavno pravilo pri tem pa je, da si vedno postavite merljive indikatorje, ki merijo pojav, ki ga želite.
Kazalnike – KPI je mogoče razvrstiti v naslednje kategorije:
- kazalniki vidika strank (zadovoljstvo kupcev, kakovost izdelkov in storitev. .)
- kazalniki finančnega vidika (rast prodaje .. )
- kazalniki notranjih procesov (krajši in optimalni procesi .. )
- kazalniki vidika učenja in rasti (zadovoljstvo zaposlenih, nova znanja zaposlenih, tehnološke izboljšave procesov)
Izbor KPI-jev je seveda odvisen, katero področje boste merili in analizirali. Za področje trženja so lahko izbrani indikatorji število novih kupcev, število izgubljenih kupcev, donosnost kupcev po segmentih, obseg prihodkov po posameznih segmentih idr.
Več si o ključnih pokazateljih lahko preberete v knjigi »The Big Book of Key Performance Indicators«.
Pripravila: Špela Grošelj, DATA d.o.o.