Mala podjetja se večinoma lotevajo tržne raziskave kar sami, nekateri se poslužujejo pomoči zunanjih strokovnjakov.
Kako pa se lotiti tržne raziskave, v primeru, da se s tem spopadate sami?
Če dobro pogledamo okrog sebe, lahko ugotovimo, da nas obkroža kup orodij, s katerimi si lahko pomagamo pri raziskovanju trga in postavljanju strategije trženja našega podjetja.
Prvi korak, ki ga moramo storiti, ko se lotimo raziskave, je zbiranje gradiva in materialov, ki so na razpolago. To so poslovni imeniki, kjer bomo našli bazo konkurentov, potencialnih sodelavcev in potencialnih strank. Sebi v prid lahko uporabite tudi promo material, katerega ponuja konkurenca. Dobro razmislite kaj bi izboljšali, kaj dodali.
V veliko pomoč nam bo seveda internet, saj je vse podatke moč dobiti na spletu.
Uporabite vsa svoja poznanstva. Pogovorite se z ljudmi, dobavitelji, kupci. Z ljudmi, ki imajo na področju poslovanja že nekaj izkušenj.
Tehnika, ki vam bo vzela le čas, bo pa brezplačna in učinkovita, je vloga skritega kupca. Postavite se v kožo kupca in natančno analizirajte ponudbo na trgu. Kot kupec, se boste lahko poglobili v želje in pričakovanja, ki bodo nekega dne naslovljena na vas. V kolikor boste dobro pripravljeni, boste ta pričakovanja znali razbrati že pred svojimi kupci in jih v danem trenutku popolnoma zadovoljiti.
Avtorica: Urška Petrič, Data d.o.o.