Podjetniki ali podjetja, ki opravljajo dejavnosti kot so npr. prodaja strojev ali gradbena dela (ter še mnoge druge dejavnosti), se velikokrat po pogodbi s kupcem ali investitorjem zavežejo, da bodo morebitne napake, ugotovljene po prodaji oz. predaji, odpravljene v nekem roku na stroške prodajalca/izvajalca – to je dana garancija.
Za lažje razumevanje poglejmo primer:
Podjetje je prodalo strojno opremo v višini 50.000€ (+DDV20%); od tega je 10% namenjenih pokrivanju stroškov popravil v 2-letnem garancijskem roku (dogovor s kupcem).
V letu prodaje se prikažejo prihodki v celoti, na drugi strani pa oblikovane rezervacije v višini 5.000€. Skladno z določili Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (20. člen) so tako oblikovane rezervacije davčno priznan odhodek (strošek) v višini 50%, torej znižujejo davčno osnovo za davek (od dobička), v tem primeru za 2.500€.
V kolikor v dveh letih do popravil ni prišlo, mora podjetje odpraviti kreirane rezervacije, poveča prihodke ter hkrati tudi poveča davčno osnovo za znesek, ki smo ga uveljavili ob oblikovanju (2.500€). V primeru, ko se v dveh letih porabi oblikovana rezervacija, se v letu porabe zniža davčna osnova še za preostalih 50%, to je v tem primeru še za 2.500€.
Avtorica: Sabina Dimnik, Data d.o.o.