Dandanes, ko nam je na voljo vsa sodobna tehnologija, razvijanje in ponudba storitev oziroma izdelkov ni več takšen zalogaj. Temu primerno se je precej povečala tudi konkurenca na trgu (razen, če prodajate npr. redka zdravila in ste edini na trgu). Večja »umetnost« pa je nekaj prodati. Če ste že podjetnik ali pa to šele nameravate postati, je nekaj neizbežnega – prodajati morate tako ali drugače.
Že res, da je v nekaterih več prodajalca kot v drugih. Vendar pa vam zaradi lažjega spopada s prodajo, če ste začetnik ali pa ste željni preproste izboljšave vaših prodajalskih veščin, ponujamo nekaj t.i. back to basics vsebine oziroma osnov prodaje, na katere se tudi pri uspešnih podjetjih pogosto pozablja in so velikega pomena pri končnem rezultatu.
Stranke ne kupujejo tistega, kar je všeč vam, ampak kar je njim
Zgornji stavek se zdi nekaj samoumevnega, vendar pa se mnoga podjetja obnašajo, kot da storitve in produkte razvijajo sami sebi. Uporabniki ne kupujejo zato, ker jim je všeč prodajalec ali spletna stran, temveč zato, ker z izdelkom/storitvijo nekaj pridobijo in to ustrezno cenijo. Posledično – upoštevajoč zakone ekonomije – so izdelki, katere uporabniki bolj cenijo, lahko prodajajo po višji ceni.
Kredibilnost pridobivamo z zaupanjem strank in znanjem
Bolj vam bo zaupalo večje strank ali uporabnikov, bolj boste pridobili na kredibilnosti na trgu. Mnogi zaupanju strank pridružujejo še znanje, kajti znanje na našem področju (logično) avtomatsko vodi do večjega zaupanja uporabnikov v ponudnike storitev ali produktov.
Kot podjetnik prodajate predvsem sebe
Seveda ne v smislu trgovine z belim blagom, toda ne glede na storitve/izdelke, ki jih ponujate, hočeš ali nočeš, prodajate predvsem sebe in svoje znanje. Sami morate priti do “rešitev” za potrebe uporabnikov in to znanje uporabiti tako pri razvoju kot prodaji le-teh!
Prodaja oziroma natančneje prodajne tehnike pa bodo tudi tematika na enem izmed mnogih zanimivih brezplačnih predavanj na letošnjih Dnevih podjetništva! Preverite program na povezavi
Pripravil: Gašper Meden
Deli na FacebookuDeli na Twitterju