V podjetju DATA smo po počitnicah pripravili že dva seminarja o socialnem podjetništvu. Na seminarju želimo zainteresiranim posameznikom, ki razmišljajo o samostojni podjetniški poti, predstaviti zakonodajni okvir in pogoje za ustanovitev podjetja, ki namerava poslovati po načelih socialnega podjetništva.
Na seminarju se vedno razvije živahna debata o tem, kaj pravzaprav socialno podjetje je. Največ pojasnil posamezniki iščejo s področja sofinanciranja, spodbud, donacij, ki naj bi jih država nudila posamezniku, ki bo registriral socialno podjetje. Udeleženci se sprašujejo, kaj jim nudi država, zato, ker bodo ustanovili socialno podjetje in opravljali dobra, družbeno koristna dela.
Tak način razumevanja socialnega podjetništva zagotovo izhaja iz samega poimenovanja »socialno«, ki med ljudmi ustvarja asociacije na socialno pomoč, socialne transferje…, zato ni čudno, da posameznik, ki želi ustanoviti socialno podjetje, takoj pomisli, da je to tako podjetje, za katerega bo za ustanovitev dobil pomoč države.
Dosti bolje in manj dvoumno bi bilo, če bi za to obliko podjetništva izbrali izraz družbeno odgovorno podjetništvo. Za to namreč gre. Za obliko podjetništva, ki krepi družbeno odgovornost ter spodbuja ljudi k sodelovanju in prostovoljnemu delu. Socialno podjetništvo pomeni trajno opravljanje dejavnosti socialnega podjetništva ali drugih dejavnosti pod posebnimi pogoji zaposlovanja ranljivih skupin na trgu dela in sicer s proizvodnjo in prodajo proizvodov ali storitev na trgu. Osnovni cilj opravljanja dejavnosti pa ni ustvarjanje dobička. Za razliko od klasičnega podjetništva, kjer je osnovni cilj doseganje najvišjega možnega dobička in povečevanje kapitala, socialno podjetništvo postavlja v ospredje družbeno dobro.
Seveda zgoraj napisano ne pomeni, da socialna podjetja ne smejo ustvarjati dobička. Nasprotno! Socialna podjetja morajo poslovati tako, da preživijo na trgu, kjer se njihova ponudba srečuje s ponudbo ostalih podjetij. Dodatna finančna sredstva za poslovanje, si lahko pridobijo z dobrimi projekti na raznih razpisih za socialna podjetja, ki jih bo objavila država, Evropski socialni sklad, s sodelovanjem z lokalno skupnostjo, koriščenjem sredstev Aktivne politike zaposlovanja za zaposlovanje ranljivih skupin na trgu dela. Enako oziroma podobno kot klasična podjetja.
Pripravila Bogdana Rejc, DATA
Bi želeli več informacij o socialnem podjetništvu? Prijavite se na seminar o socialnem podjetništvu
Želim izvedeti več o socialnem podjetništvu
Za prijavo na seminar nas kontaktirajte preko telefona 01 600 1530 ali nam pošljite esporočilo [email protected] oz izpolnite spodnji obrazec
Oops! We could not locate your form.
Strinjam se s splošnimi pogoji prijave na izobraževanje.