Kratica PSPN predstavlja prednosti, slabosti, priložnosti ter nevarnosti. Kako se lotiti analize PSPN in kaj pomenijo rezultati?
Prva dva aspekta matrike se nanašata na notranje dejavnike, druga dva pa na zunanje. Pri prvih imamo tako vpliv, da se prilagodimo in razvijemo ponudbo glede na rezultate, medtem ko na zunanja dejavnika nimamo direktnega vpliva, na nas je le, da se čim bolj prilagodimo.
Kako se zadeve lotiti?
Določimo naše prednosti. Kaj je tisto, kar nas ločuje od konkurence, kaj nas dela boljše in predvsem, kaj imajo naše stranke od nas? Na prednostih potem vztrajno delamo ter jih nadgrajujemo, saj želimo s temi prednostmi izstopati dolgoročno.
Seveda moramo določiti tudi slabosti, ki se dotikajo dejavnosti s katero se ukvarjamo. To so področja, kjer smo zares šibki in posledično tudi ranljivi. Če raziskujemo slabosti konkurence, so to področja, kjer se jih bomo trudili premagati, obenem pa bomo delali na tem, da naše slabosti popravimo.
Priložnosti so tisti del matrike, ki se nanaša na zunanje dejavnike, ki vplivajo na naše poslovanje. To so trendi, ki so lahko ekonomski, socialni, okoljski… Priložnost deluje kot sprožilec, ki nam omogoča izkoristiti svoje prednosti. Na priložnosti je treba reagirati hitro.
Na drugi strani pa so nevarnosti, ki se prav tako kot priložnosti, nanašajo na zunanje dejavnike. Nevarnost je potencialni negativni vpliv, ki se bo poznal na naši uspešnosti. To je lahko sprememba zakonodaje, sprememba politike, pravil. Ko analiziramo nevarnosti, poskušamo predvideti čim več potencialnih sprememb, ki bi lahko imele negativni vpliv na naše poslovanje. Seveda pa moramo razviti strategijo, s katero se bomo izognili ali obvladali potencialno nevarnost.
PSPN matrika je sestavni del poslovnega načrta. Če vam je priprava načrta tuja, vas vabimo v naše prostore, kjer vam bomo pri tem z veseljem pomagali.
Avtorica: Urška Petrič, Data d.o.o.