Obvezen korak pred skokom v podjetništvo je razmislek o podjetniški ideji. Seveda obstajajo določeni okvirji, znotraj katerih to lahko storimo sami.
Preverjanje podjetniške ideje je proces, ko si odgovarjamo na vprašanja.
Opredeliti moramo širši in ožji vidik, ki vpliva na uspešnost ideje.
Znotraj širšega vidika moramo določiti splošne pogoje v državi plasiranja proizvoda. Zapišite si vse. Od zakonov, napovedanih vladnih sprememb, splošnih omejitev, …
Nato se usmerite na sam produkt ali storitev. Ali imate konkurenco? Je le te veliko? So vam dostopni materiali za proizvodnjo?
Ko odgovorite na vsa ta vprašanja, na idejo poglejte malo ožje.
Točno določite svojo ciljno skupino. Določite tudi geografsko lokacijo, kjer imate namen plasirati izdelek ali storitev. Osredotočite se na poslovno klimo v tem delu. Določite tudi kulturo, vero in navade ljudi, ki živijo na tem področju.
Ko ste na točki, ko imate pred sabo razdelano gospodarstvo, lokacijo in kupce, morate opredeliti še nekaj točk. Tržno zanimivost produkta ali storitve. Lahko še kaj dodate, izboljšate? Spet preverite konkurenco in če imate možnost, preverite njihove izkušnje. Izboljšajte dobre prakse ter se izognite napakam.
Dobro razmislite o sami organizaciji. Boste delali sami ali boste potrebovali sodelavce? Boste zaposlovali ali sodelovali z zunanjimi izvajalci? Potrebujete prostor?
Seveda brez opredelitve tržne strategije ne gre. Preverite, kakšne so vaše možnosti plasiranja na trg. Kje boste oglaševali? Lahko s kom sodelujete?
Vzemite si zadosti časa za razmislek ter natančno opredelite točke in odgovorite na vprašanja.
Avtorica: Urška Petrič, Data d.o.o.