Ste vedeli, da v današnjih časih vsake dva dni proizvedemo toliko novih informacij, kot smo jih ustvarili vse od začetka civilizacije do leta 2003? Informacijsko izobilje in dejstvo, da vsakdo v žepu danes nosi napravo, ki je zmogljivejša od najboljšega super računalnika v 70. letih prejšnjega stoletja (ki je mimogrede zasedel celo sobo), pomeni, da lahko povprečen človek v razvitem svetu z bliskovito hitrostjo dostopa do pravzaprav celotnega korpusa znanja človeštva, proizvodov, storitev in drugih oseb. Dobrodošli v prihodnosti.
Nepredstavljiv obseg in bliskovita rast tega novega najpomembnejšega kapitala vpliva na vse sfere našega življenja, kakopak tudi na podjetništvo. Podjetnik lahko z nekaj kliki dostopa do novih znanj in potencialnih trgov, hkrati pa lahko isto tehnologijo uporabi tudi kot enega izmed prodajnih in komunikacijskih kanalov. Si lahko predstavljate svoje podjetje brez spletne strani?
Čeprav je prevladujoče trenutno stanje duha prvenstveno pesimistično, za to ni veliko utemeljenih razlogov. Vojne, recesije in druge krize niso nikoli zaustavile napredka, življenjski standardi se dolgoročno zvišujejo, čedalje več ljudi dobiva glas in s tem možnost participacije v globalni ekonomiji. Neizmeren potencial, ki ga prinašajo nove ideje in potrebe, za sodobnega podjetnika pomenijo priložnosti, kot jih še ni bilo.
Da se kot podjetnik ne bi znašli na napačni strani revolucije, je pomembno, da imate karseda jasno sliko o hitro spreminjajočem se okolju in povsem jasno poslanstvo. V pasti, ki jih prinaša nepoznavanja teh dveh ključnih elementov, se je v preteklosti ujelo že veliko malih podjetnikov in uveljavljenih podjetij, med njimi tudi fotografski gigant Kodak, ki je lani razglasil stečaj. Dve vprašanji, ki vam bosta pri izogibanju pasti v neizmerno pomoč, sta: »Katere potrebe zadovoljujemo potrošnikom?« in »Ali obstaja boljši način za zadovoljevanje teh potreb?«.
Z drugimi besedami: zavedati se moramo, kaj je jedro našega posla. In ne, to ni določena tehnologija, postopek, proizvod ali storitev, temveč poslanstvo. Zakaj obstajamo? Kaj nudimo strankam? Če izdelujemo npr. svedre, nismo v poslu proizvodnje svedrov, temveč v poslu lukenj – svedri so zgolj trenutno najboljši način za zadovoljevanje potreb potrošnikov, ki bi radi naredili luknje. Vidite razliko?
Podjetja, ki so sposobna prepoznati (latentne) potrebe potrošnikov in jih zadovoljiti bolje, kot to delajo konkurenti, so uspešna, druga so dolgoročno obsojena na propad.
Bi tudi vi radi zakorakali v razburljiv svet podjetništva? Z našo pomočjo vam bo lažje. Pomagamo vam pri ustanovitvi podjetja ter vam obenem nudimo celostno podporo.
Iščete dodatno podjetniško izobrazbo? Kliknite tukaj.
Avtor: Jan Kreuzer