Iskanje in prilagajanje trendom mnogi strokovnjaki upravičeno primerjajo z mešetarjenjem z delnicami: namreč nikoli ne veš, kaj te čaka že čez nekaj trenutkov. Majhna zamuda nas lahko precej stane, saj si nihče ne želi razprodaje zalog le zato, ker je bil stoodstotno prepričan, da bo njegov produkt hkrati prodajni hit.
Da bi vsaj približno »zadeli« trend, je vredno upoštevati naslednjih nekaj nasvetov. Za nekatere se zdijo morda več kot očitni ali celo nepotrebni omembe, toda vse preveč podjetij izgublja na račun mlatenja prazne slame.
Razlike med posameznimi panogami
Dandanes, ko so inovacije malodane pogoj (še eden izmed trendov), se trendi menjajo zelo hitro. Vendar pa obstajajo kakopak določene razlike med panogami, še težje pa je ločiti seme od plevela oziroma trend od kratkotrajne modne muhe.
V panogi mobilnih aplikacij se trendi kakopak obračajo veliko hitreje kot pa npr. v industriji pripomočkov za fitnes ali zdrave prehrane. Tudi joga je znana tisočletja, vendar tako globalno poznana in skomercializirana najverjetneje ni bila še nikoli.
Iščite trend v panogi, na katero se spoznate
Dobro premislite, če npr. kot distributer ženskih oblačil razmišljate o nakupu večje količine moške obutve, ker je to nekje velik hit. Dobro poznavanje enega trga oziroma ciljne skupine in njenih potreb še ne pomeni, da boste »razturali« tudi v naslednjem, kjer gre bolj za poskušanje sreče.
Cikličnost trendov
Kot na marsikaterem drugem področju, je tudi pojavnost trendov ciklična. Konkretneje, en izdelek ali skupina izdelkov bo morda popularna v enem obdobju, v naslednjem pa bo obravnavana kot malodane smešna. Če se spet vrnemo na modno področje: ni potrebno poudarjati, kako smešno danes delujejo pričeske in oblačila iz 90ih let prejšnjega stoletja, kajne?
Kako »ujeti« trend in priti do trend ideje v hitro razvijajočem se gospodarstvu, lahko izveste na novem seminarju, ki je tudi brezplačen.
Pripravil: Gašper Meden