Go to Top

Metode plačevanja na spletu – 2. del: Plačilo prek posrednika in plačilo s kriptovaluto

V prvem delu serije člankov o metodah plačevanja na spletu smo obravnavali plačila po povzetju, po predračunu in s plačilno kartico. V drugem in zadnjem delu bomo tako razpravljali o plačilu prek spletnega psorednika in plačevanju s kriptovalutami.

Plačilo prek spletnega posrednika

Prednost tovrstnega tipa plačila je prejem denarja pred pošiljanjem, možnost avtomatičnega procesiranja (npr. pošiljanje licence ali programske opreme), sistem pa je tudi zelo varen. Med te ponudnike štejemo PayPal, Skrill (bivši Moneybookers), Dwolla, Google Wallet … Stranka pri uporabi takega plačila spletni trgovini ne posreduje podatkov svoje plačilne kartice, njeni nakupi pa so do določenega zneska tudi zavarovani pred prevarami, tako da je tak tip še posebej primeren za nove in še neuveljavljene spletne trgovine, ki jih uporabniki še ne poznajo.metode plačevanja

Provizije so odvisne od posrednika; PayPal-ove so recimo od 1,90 – 3,40% plus 0,35 EUR za vsako transakcijo. Dwolla, ki je sicer na voljo le za ZDA, pa ima plačila do 7,30 EUR brez provizije, za plačila nad tem zneskom pa zaračunavajo fiksno provizijo 0,18 EUR. Slabost tega tipa plačila je manjša razširjenost med uporabniki, kupec v večini primerov še vedno potrebuje plačilno kartico, večji pa so tudi stroški implementacije v našo spletno trgovino (odvisno od ponudnika plačila in spletne trgovine).

 

Plačilo s kriptovaluto

V zadnjem času vedno bolj popularno in razširjeno postaja plačevanje s kripto-valutami, največ z valuto Bitcoin. Prednosti je več, med drugimi hitro procesiranje, izjemno nizke (ali celo nične) provizije, anonimnost kupca (kar je pomembno za določene storitve).

Žal je razširjenost in poznavanje javnosti še vedno relativno majhno, zaradi dinamike tečaja Bitcoina pa je tudi manjša možnost izgube dela denarja, če tečaj pade (obratno pa lahko seveda tudi dodatno zaslužimo). V primeru, da za posrednika vzamemo kakega ponudnika kot sta BitPay ali Coinbase so stroški implementacije relativno nizki, če pa se odločimo za lasten sistem, se sicer izognemo provizijam, sta pa implementacija in vzdrževanje v večini primerov dražja.

Če vas to področje podrobneje zanima in si želite izvedeti več, močno priporočamo obisk seminarja Metode plačevanja na spletu in davčna obravnava.

Prijava na izobraževanje

Pripravila: Borut Ratej in Gašper Meden

Dodajte svoj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja